Bobbylove Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hehe, er vel ofte sånn! Jeg gleder meg ihvertfall veldig, å blir vel glad bare jeg havner i en esk Men fremdeles ikke fått noe i posten å det er litt kjipt! Lenke til kommentar
reminder Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Venter også på å få noe i posten, men det er vel ingen grunn til panikk har jeg skjønt. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hei, slenger meg på denne tråden. Som nevnt i andre tråder her tidligere skal også jeg til panserbataljonen til høsten. Jeg så det ble diskutert noe med reisetid tidligere i tråden. Hvordan er det det tiden blir regnet med tanke på fly? Er det bare tiden fra hjemsted til Sessvollmoen som teller? Jeg bor 8-9 timer med tog fra Sessvollmoen, så da må jeg belage meg på å ta toget i stedet for å fly eller? Sessvollmoen er jo bare "mellomstasjon", med avreise til Setermoen samme dag, så spørsmålet er vel om reisen mellom Sessvollmoen og Setermoen regnes med i de 10 timene. Når jeg etter hvert får de gratis hjemreisene regner jeg med jeg får fly hele veien, ikke bare til Oslo, for så å ta toget hjem (til Rogaland). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Reisen mellom Sessvoll og Setermoen teller ikke, nei. På innkallinga di (når du får den) står det et telefonnummer du kan ringe for å bestille fly. Der får du ikke bestilt fly hvis du ikke bor langt nok unna. Veldig enkelt. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Filmen Lebanon kan være av interesse kanskje, hele filmen foregår inni en tanks Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 For det første, man bruker stridsvogn på norsk. For det andre, den er ca. like mye virkelighetsnær som "shooter". Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Tom Bakkeli trekker frem Shooter som en ganske så realistisk film når det kommer til snikskyttere i boken Norske skarpskyttere - krigens mest fryktede soldater så jeg vet ikke helt jeg. Men alt må ikke være så realistisk hele tiden for min del, har dog ikke sett filmen enda. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Er det skarpskyttertropp som er åpen for førstegangsavtjenere i Pbn? Isåfall; hvilken eskadron? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Kav.esk utdanner vel skarpskyttere? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Fikk selve innkallelsen i dag, skal møte opp 11.aug på Sessvollmoen innen 10:00 Da må jeg bare ringe og tigge meg til fly så jeg slipper å ta nattoget Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Innkallingen min kom i dag også! 11.august, klokken 10 på Sessvoll! Endret 21. april 2010 av Hvorre™ Lenke til kommentar
reminder Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Åååååå, jeg vil også ha! Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Kanskje min ligger i posten når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Nå har også jeg fått innkallingen (11. august innen kl. 10.00). Lenke til kommentar
Spreeky Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Har lyst på INTOPS. Panserbataljonen eller 2. bataljonen? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Har lyst på INTOPS. Panserbataljonen eller 2. bataljonen? Du har iallefall god sjans med Pbn, men tipper 2.bn er bra det også. Men INTOPS trenger folk fra alle grener Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 (endret) 11. august innen kl 08.30. Edit: Hvordan er det med transport fra Sessvoll til Setermoen? Endret 21. april 2010 av Awkins Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Har lyst på INTOPS. Panserbataljonen eller 2. bataljonen? Du har iallefall god sjans med Pbn, men tipper 2.bn er bra det også. Men INTOPS trenger folk fra alle grener Jaha? Det trengs ikke nødvendigvis folk fra artilleri eller kavaleri? Vi har ikke stridsvogner eller artilleri der. Kavaleriet gir deg heller ingen kompetanse infanteriet ikke gir deg, som trengs i afghanistan. Det betyr dog ikke at infanteriet er et bedre valg. Men å si at det trengs folk fra alle grener er feil. De aller fleste tjenester gir grunnlag for int. ops., men langt i fra all kompetanse trengs. Vanligvis når man snakker om "grener" snakker man også om forsvarsgrener, ikke våpengrener, spesielt siden det ikke lengre finnes våpengrener på papiret. Det trengs ikke folk fra sjø i det folk flest ser på som int. ops. Det er mange folk fra sjø som tjenestegjør ute, i administrative stillinger, men en hærmann eller luftmann kunne gjort samme jobben. Det trengs heller ikke f. eks. flyteknikere der, når Norge ikke har fly i utlandet. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Trodde vi hadde skip ute blant annet utenfor Somalia? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå