Gå til innhold

Panserbataljonen - August 2010

Awkins

Anbefalte innlegg

Satt å tenkte litt på dette med liste selv for ei uke siden...

Litt for skeptisk var jeg til å ta initiativ selv, skal vel være forsiktig med å lage registre på hvem som skal inn.

Men det er vel lite trolig at man finner ut hvem vi er i virkeligheten, bare ved hjelp av profilen på diskusjon.no

Vel, listen er bare av de som har sagt i tråden at de skal inn, så jeg ser ikke noe stort problem med det. Om noen ikke vil være der får de sende meg en PM, så fjerner jeg. :)

Endret av Awkins
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er 5 måneder til innrykk. Du trenger ikke å løpe 3000m på 10 minutter. Kjør intervalltrening to ganger i uka, gå tur med sekk en til to ganger, og en rolig langkjøring. Det er mer enn nok til å sørge for at du ender opp på en svært akseptabel 3000m-tid, samt at sekketreningen er gull verdt.

Lenke til kommentar

Vel, det er 5 måneder til innrykk. Du trenger ikke å løpe 3000m på 10 minutter. Kjør intervalltrening to ganger i uka, gå tur med sekk en til to ganger, og en rolig langkjøring. Det er mer enn nok til å sørge for at du ender opp på en svært akseptabel 3000m-tid, samt at sekketreningen er gull verdt.

hør hør!

Ta en til på onsdag, bob?

Lenke til kommentar

M.. greit å ha som mål, det ja.

Jeg begynner å småløpe (middels til høy intensitet) til 1000-1200 meter, for så å løpe med veldig høy intensitet de neste 800 meterne, deretter toner jeg det ned igjen de neste 400 og veksler sånn til jeg er i mål :p Forskjellge måter å løpe den på.

Du greier nok å få en ganske så god tid innen du skal inn, selv om du skulle ligge på ca 15 min. nå. Pass på å ikke løpe for mye på asfalt osv, da du fort kan risikere å få beinhinnebetennelse.

Lenke til kommentar

Blir PBN på meg også i August. Jeg har ikke fått innkallelse, men folka fra vpv sa jeg skulle få den etter at de hadde sjekket vandel osv.

På tide med hardtrening nå ja. Regner med knalltøff konkurranse om stormtroppene, men jeg skal inn !

Lenke til kommentar

Viktig å spise bedre før du trener, da får du også mer nytte ut av selve treningen. Det kan faktisk virke mye mer inn på tiden din enn du skulle tro.

Hva slags "strategi" bruker du når du løper?

Morsom strategi du hadde! Jeg banker på fra start (begrenser meg litt selvfølgelig) og når jeg da er tom etter 2000m er jeg flink til å motiverer meg videre, ettersom jeg kun har igjen 1000m ;) tenker positivt! løp 10:58, men har muligens gått opp nå da jeg har byttet ut en del løping med styrke og gåing med sekk i skogen (går med nevøen i bæremeis, ca 20kg, og syns detter er veldig tungt i en tur på 2 timer (drammensåsen)

Hva vil vekten på sekken/utstyret være i starten/rekrutten? og er alt på skuldrene? Merker at det er skuldrene/ ryggen som er mest sliten, beina er helt fine...

Ligger jeg dårlig an da? har jo hørt om 10timers marsjer med opp til 40kg oppakning?

Lenke til kommentar

I starten av rekrutten vil dere mest sannsynligvis bruke en standard stridssekk (ikke den famøse Ludvigen), der vil all vekten ligge på skuldrene. Men dere vil ikke bære mer enn det som er ihht pakningsplanen, og i stridssekken er det ikke spesielt mye utstyr. Vil tippe en 7-8 kg. For de av dere som vil inn i Kavesk, og særlig patruljetroppen, må dere nok regne med å bære opp mot 35kg i sekken, men dette er kun på øvelser og da bruker man en helt annen sekk med ramme og hoftebelte, slik at mesteparten av vekten går på hoftene og ikke skuldrene. Men det er sykt tungt å gå med 30-35kg i terrenget uansett.

Anbefaler for øvrig som alle andre å være i best mulig form ved innrykk. Vil hjelpe dere mye i tjenesten, og bedrer sjansene for å få den stillingen dere ønsker. Ha fokus på kondisjon, styrke sekundært.

Bare fyr løs hvis det er noe dere lurer på, eller send PM.

Lenke til kommentar

4 uker til jeg kan begyne å jogge igjen! Det jævla kneet mitt har kostet meg en del opptrening, men siden jeg ikke skal ha noen sommerjobb i år har jeg ganske god tid til å trene i sommerferien. Regner med mye løping og gåing med sekk i naturen fremover!

Lenke til kommentar

Jeg var Stormer i 2009 :) Anbefaler dette på det sterkeste, intops mulighetene er MANGE for stormere. 2.bataljon har jeg ingenting til overs for. DE er god på å pusse sko å vaske rom. Stormere er god på å drepe.

PM meg om dere lurer på noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...