Mattovic Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Film om hvordan man lager skikkelig Panserbrett på bereten Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 http://twitter.com/tv2fredrik Græsvik twittrer fra Afghanistan hvor er han er med TMBN. Lenke til kommentar
reminder Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hei, jeg skal også inn i PBN i august (men sliter med samme greia som dere, har ikke fått innkallinga siden jeg ble flytta fra HVS/HTTS på Rena). Har fått hørt av mange at jenter ikke blir godt likt der oppe fordi gutter mener at vi ikke har noe å gjøre i forsvaret. Hvordan stiller dere dere til det, egentlig? Er greit å få lodda stemninga før jeg drar oppover, slik at jeg veit hva som venter meg. Lenke til kommentar
dustn Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hvordan er det med trening og de fysiske testen i PBN? Trener man noen måneder før man løper 3000-metern og alt det der? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Noen måneder? På ingen måte. Fysiske tester blir nok gjennomført en uke eller to inn i rekrutten, og muligens igjen mot slutten av rekrutten. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hei, jeg skal også inn i PBN i august (men sliter med samme greia som dere, har ikke fått innkallinga siden jeg ble flytta fra HVS/HTTS på Rena). Har fått hørt av mange at jenter ikke blir godt likt der oppe fordi gutter mener at vi ikke har noe å gjøre i forsvaret. Hvordan stiller dere dere til det, egentlig? Er greit å få lodda stemninga før jeg drar oppover, slik at jeg veit hva som venter meg. Innkallingen kommer i puljer siden de sjekker vandel. Jeg skal å inn i august så vet ikke, men vil tro de fleste bare blir glad for å ha litt jenter oppe i det kalde nord Lenke til kommentar
reminder Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Håper det! Takk uansett. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg har hørt at det varierer. Noen er mer kvinnefiendtlige enn andre osv, og jeg har hørt litt forskjellige historier rundt dette. Men så lenge du klarer å ta vare på deg selv og komme deg selvstendig igjennom de fysiske øvelsene, så har jeg inntrykk av at de aller, aller fleste ønsker deg like velkommen som en annen. Om dette stemmer er jeg ikke sikker på dog. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Vel, jenter er velkomne på lik linje med gutta så lenge de klarer å prestere. Har opplevd at enkelte jenter må dyttes opp bakker, andre må bære sekkene deres i tillegg til sine egne osv. Da blir det automatisk et dårlig syn mot kvinner generelt dessverre, men til gjengjeld så er det ganske fett for de jentene som klarer å heve seg over dette synet og viser at de duger. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jepp. Det er lett å få et noe uheldig syn på jenter, for når en jente gjør ett eller annet teit/dumt/irriterende så er det nettopp det, en jente, som har gjort det. Hvis en gutt gjør noe lignende så er det individet som har gjort noe galt. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hei, jeg skal også inn i PBN i august (men sliter med samme greia som dere, har ikke fått innkallinga siden jeg ble flytta fra HVS/HTTS på Rena). Har fått hørt av mange at jenter ikke blir godt likt der oppe fordi gutter mener at vi ikke har noe å gjøre i forsvaret. Hvordan stiller dere dere til det, egentlig? Er greit å få lodda stemninga før jeg drar oppover, slik at jeg veit hva som venter meg. Jeg synes det er kjempeflott med jenter i førstegangstjeneste, så lenge de har innsats og vilje. Dette gjelder forøvrig alle guttene som er inne også Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Hei, jeg skal også inn i PBN i august (men sliter med samme greia som dere, har ikke fått innkallinga siden jeg ble flytta fra HVS/HTTS på Rena). Har fått hørt av mange at jenter ikke blir godt likt der oppe fordi gutter mener at vi ikke har noe å gjøre i forsvaret. Hvordan stiller dere dere til det, egentlig? Er greit å få lodda stemninga før jeg drar oppover, slik at jeg veit hva som venter meg. Jeg syns det er kult med jenter i forsvaret. SKulle selv ønske vi hadde litt flere jenter i avdelingen våres. Men bare pass på å ikke bli misbrukt av andre. Det er no-go å ligge med flere på troppen. Har opplevd noe lignendes selv på rekrutten, og det er de jentene som blir sett ned på. Men er du en alright jente, så er det bare kult. Vet om en del jenter som ikke hører til i Forsvaret, men det mener jeg ikke om alle jenter. langt ifra. Syns det fordi vi måtte bære ekstra pakkninger og slite ekstra pga enkeltindivider enkelte ganger når det bare gikk på vilje. Men jeg tror du vil like deg i forsvaret. Som sagt, så lenge man oppfører seg normalt så vil ting gå bra. Det er bare lett å rive seg ned når man har så mange av motsatt kjønn til stede. Hadde blitt rar om jeg ble plassert i en leir med 1000jenter og nesten ikke gutter =p Endret 11. april 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Kanskje vi skal sette opp en liste med hvem som skal inn i august? Virker som det er endel. Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Kanskje vi skal sette opp en liste med hvem som skal inn i august? Virker som det er endel. Godt forslag, så får vi et lite overblikk Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 God idé. Liste så langt: - Awkins - Hvorre - Bobbylove - Mattovic - Longva - T G L - Filamu (?) - reminder Si ifra om du ikke er nevnt. Setter listen inn i førstepost i løpet av kvelden Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Satt å tenkte litt på dette med liste selv for ei uke siden... Litt for skeptisk var jeg til å ta initiativ selv, skal vel være forsiktig med å lage registre på hvem som skal inn. Men det er vel lite trolig at man finner ut hvem vi er i virkeligheten, bare ved hjelp av profilen på diskusjon.no Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 122 dager til innrykk forresten Lenke til kommentar
reminder Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hei, jeg skal også inn i PBN i august (men sliter med samme greia som dere, har ikke fått innkallinga siden jeg ble flytta fra HVS/HTTS på Rena). Har fått hørt av mange at jenter ikke blir godt likt der oppe fordi gutter mener at vi ikke har noe å gjøre i forsvaret. Hvordan stiller dere dere til det, egentlig? Er greit å få lodda stemninga før jeg drar oppover, slik at jeg veit hva som venter meg. Jeg syns det er kult med jenter i forsvaret. SKulle selv ønske vi hadde litt flere jenter i avdelingen våres. Men bare pass på å ikke bli misbrukt av andre. Det er no-go å ligge med flere på troppen. Har opplevd noe lignendes selv på rekrutten, og det er de jentene som blir sett ned på. Men er du en alright jente, så er det bare kult. Vet om en del jenter som ikke hører til i Forsvaret, men det mener jeg ikke om alle jenter. langt ifra. Syns det fordi vi måtte bære ekstra pakkninger og slite ekstra pga enkeltindivider enkelte ganger når det bare gikk på vilje. Men jeg tror du vil like deg i forsvaret. Som sagt, så lenge man oppfører seg normalt så vil ting gå bra. Det er bare lett å rive seg ned når man har så mange av motsatt kjønn til stede. Hadde blitt rar om jeg ble plassert i en leir med 1000jenter og nesten ikke gutter =p Ja, har fått inntrykk av at jenter som ligger med noen mens de er i militæret er blitt stemplet ganske kraftig i panna - noe som ,jeg for min del synes, er rett og rimelig for det er virkelig ikke derfor jeg vil inn. Når det gjelder fysiske arbeidsoppgaver vil ikke jenter score like høyt som dere gutter uansett, av ren og skjær biologi. Jeg ligger vel over snittet på styrke og middels på løping, men det skal selvfølgelig jobbes mer med utover mot sommer og høst. Jeg gidder ikke stille opp lat og dvask, det er bare unødvendig. Særlig når man er jente og skal bevise at man duger. Hehe. Lenke til kommentar
reminder Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Vel, jenter er velkomne på lik linje med gutta så lenge de klarer å prestere. Har opplevd at enkelte jenter må dyttes opp bakker, andre må bære sekkene deres i tillegg til sine egne osv. Da blir det automatisk et dårlig syn mot kvinner generelt dessverre, men til gjengjeld så er det ganske fett for de jentene som klarer å heve seg over dette synet og viser at de duger. Tror jeg hadde blitt WAY too embarrassed til å la noen andre bære sekken min. Litt stolthet må man vel ha, selv som jente Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Vel, jenter er velkomne på lik linje med gutta så lenge de klarer å prestere. Har opplevd at enkelte jenter må dyttes opp bakker, andre må bære sekkene deres i tillegg til sine egne osv. Da blir det automatisk et dårlig syn mot kvinner generelt dessverre, men til gjengjeld så er det ganske fett for de jentene som klarer å heve seg over dette synet og viser at de duger. Tror jeg hadde blitt WAY too embarrassed til å la noen andre bære sekken min. Litt stolthet må man vel ha, selv som jente Klarer du ikke, så klarer du ikke. Jeg sier ikke at du ikke klarer, jeg har ingen anelse om ditt fysiske nivå, men det hjelper ikke å ha det i hodet om du ikke er sterk nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå