-Longva- Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Til dere som vil inn i storm: Hvordan ligger dere ann på 3000-meteren? Svarer uansett, selv om jeg ikke vet hvor jeg vil inn. 3000-meteren vil nok jeg bruke 12:15-12:30 på for øyeblikket, men jeg er absolutt ikke trent for øyeblikket. Tok min første frivillige joggetur på to år i påsken Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ser at folk begynner å få innkalling i posten nå. Jeg har ikke fått enda. Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Ser at folk begynner å få innkalling i posten nå. Jeg har ikke fått enda. det kan også hende du er av de som skal møte opp 12. August, på den jeg fikk i dag er oppmøtedatoen 11. .... Edit: fler som har fått forresten? Endret 6. april 2010 av Mattovic Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Det hadde vært kjipt. Digg om vi kunne dratt opp likt. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Har ikke fått enda, mulig det har noe med at jeg ringte og fikk byttet fra HMKG å gjøre? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg ringte for å få plass å skulle egentlig ikke inn. Har heller ikke fått det så kan hende. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Vurderer egentlig å skive en mail og høre hvordan det fungerer, bare for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg gjorde det for noen uker siden, spurte om jeg fikk noen form for skriftlig bekreftelse. Fikk da beskjed om at dette fikk jeg i posten, i april. Så må da komme innen de nærmeste dagene. Men ringer nok om det ikke ligger i postkassa i morra. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ser at folk begynner å få innkalling i posten nå. Jeg har ikke fått enda. det kan også hende du er av de som skal møte opp 12. August, på den jeg fikk i dag er oppmøtedatoen 11. .... Edit: fler som har fått forresten? Snakker du om varsel om planlagt innkalling eller selve innkallelsen? Sto det konkret hvilken dato innrykket ditt var? Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ser at folk begynner å få innkalling i posten nå. Jeg har ikke fått enda. det kan også hende du er av de som skal møte opp 12. August, på den jeg fikk i dag er oppmøtedatoen 11. .... Edit: fler som har fått forresten? Snakker du om varsel om planlagt innkalling eller selve innkallelsen? Sto det konkret hvilken dato innrykket ditt var? står: inkalling til førstegangstjeneste i brigade nord panserbataljon med oppmøte på sessvollmoen før kl 0830 den 11. August. Så ja, regner med at dette er selve inkallingen:) Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) Vurderer egentlig å skive en mail og høre hvordan det fungerer, bare for å være på den sikre siden. Jeg også ringte og fikk byttet fra HMKG til ArtBn, men lurer selv. Poster du evt. svaret her, eller? Endret 6. april 2010 av Goldshoten Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Kan bli morsomt når jeg skal ta meg til Sessvollmoen 11/12.august. Toget fra mitt hjemsted til Gardemoen tar 9 timer og 30 minutt. Det er mindre enn 10 timers grensen for å få fly (noe som ville vært VELDIG praktisk siden jeg bor kun 45 minutter med tog unna Værnes Lufthavn). Da må jeg mest sannsynlig ta nattog fra mitt hjemsted til Gardemoen fra 21:00 til 6:30, hvis ikke jeg kan få sneket inn 30 minutter reisetid til. Jeg bruker 10 minutter fra hjemmet til togstasjonen, teller dette? Teller den tiden jeg bruker i buss (i forsvarets regi) fra gardemoen til Sessvollmoen? Dette tar vel 20 minutter? Da kommer jeg akkurat over 10 timer, og kan ta et tidlig fly istedenfor å reise med tog hele natta Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 De 10 minuttene teller muligens, men jeg tror ikke reisen fra Gardemoen til Sessvoll gjør det. Uansett så er det bestemt vha. postnummer (tror jeg) om akkurat DIN adresse hjemler fly. Når du får innkallingen (muligens også varsel om planlagt innkalling) står det et telefonnummer. Ring og spør. Evt. ring 03003. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Aner ikke...har for tiden ett dårlig kne, men sist jeg løp beep-testen løp jeg på 12,5 eller noe(høsten 2009), uten at jeg helt aner hvordan det kan sammenlignes...tipper rundt 13 blank Løp selv Beep på 15,6 og løper 3000 på under 11min (bør gjøre det hvertfall ) Selv skal jeg inn i GSV hvis ikke jeg klarer HBS opptaket da, som jeg skal klare! Andre som har søkt HBS? Kommer jeg inn vil jeg til skjold 2bn eller GSV med ISTAR opplegget... Lenke til kommentar
T G L Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har fått innkallinga nå, og vil gjerne inn i storm. Ser mange snakke om 3000m, trodde ikke det var noen fysiske krav til førstegangstjenesten jeg Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har fått innkallinga nå, og vil gjerne inn i storm. Ser mange snakke om 3000m, trodde ikke det var noen fysiske krav til førstegangstjenesten jeg Er ikke noen formelle fysiske krav til førstegangstjeneste i Pbn, men god form hjelper vel litt på. Slik jeg har forstått det, er det gjerne 3000 meter som brukes for å teste kondisen under tjenesten Lenke til kommentar
T G L Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har fått innkallinga nå, og vil gjerne inn i storm. Ser mange snakke om 3000m, trodde ikke det var noen fysiske krav til førstegangstjenesten jeg Er ikke noen formelle fysiske krav til førstegangstjeneste i Pbn, men god form hjelper vel litt på. Slik jeg har forstått det, er det gjerne 3000 meter som brukes for å teste kondisen under tjenesten Ok, var det jeg trodde da er det bare å slenge på joggeskoa da! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Det er ingen formelle krav, men det er konkurranse om stillinger. Om du løper 3000m på 17 minutter, og han andre på 13, så teller jo det inn i helhetsvurderinga som gjøres av dere når dere konkurrerer om samme stilling. På samme måte som når du søker jobb. Hvis det formelle kravet om å få jobben er en bachelorgrad, du har D i snitt og ingen arbeidserfaring, han andre har mellom A og B i snitt og har gode referanser, hvem får jobben? Du vil være formelt kvalifisert for den, men de har bedre søkere. Det kan du oppleve i førstegangstjenesten også. Endret 7. april 2010 av Herr Brun Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har fremdeles ikke fått noe i posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå