Gå til innhold

Panserbataljonen - August 2010


Awkins

Anbefalte innlegg

Panser er ingenting å grue seg for.. En av de populære avdelingene folk søker seg til, med mye variert tjeneste. Her kan du få alt fra veldig hard jegertjeneste i kavesk, mye action i storm, til å betjene hærens største vogn leopard 2 eller få god medic utdannelse F. eks i kampstøtteeskadronen...

 

og Jeger-en... :PANZERCHICK! for real?

 

Jeg hadde opprinnelig skrevet opp MP, Sanitet, Samband, og med interesse for journalistikk, så jeg ble derfor ganske så overrasket når han på sesjonen sa han satt meg opp på Panserbataljonen, som jeg ikke visste særlig mye om.

Han: Da sitter jeg deg på panserbataljonen. Noen spørsmål?

jeg: eeh.

Han: Flott, ha det bra, NESTE!

Etter at sjokket har gått ned, og jeg har lest litt om hva panserbataljonen faktisk gjør, så er nervene mine erstattet med at jeg gleder meg :D

 

Jeg har hørt at jenter ikke blir særlig likt, så jeg skal trene mye og hardt, for å motbevise det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er interessert i journalistikk, så kan man søke på en stilling som vernepliktig journalist i forsvarets mediesenter i løpet av rekrutten.

 

Er dog usikker på om det gjelder hvert vår \ vinterinntrykk eller hva, men det hang da en plakat om det deroppe da jeg dimma.

 

Om du er interessert i sanitet, så er det en egen tropp for det kampstøtteeskadronen, samme kurs som sanitetsbataljonen.

Lenke til kommentar

Panser er det jeg skal be om på sesjon, KavEsk er målet!

 

For å være politisk ukorrekt linker vi galant til Jeger-en sin eget gullkorn: http://www.diskusjon...owtopic=1266799

 

For å være seriøs, så lenge man yter er kjønn uvesentlig. Som vi har sett i den diskusjonen gullkornet ble hentet fra, er det bred enighet om dette. Kan vel være stormerne er en smule konservative når det gjelder kvinner i Forsvaret, men det får vi se^^

Lenke til kommentar

Panser er ingenting å grue seg for.. En av de populære avdelingene folk søker seg til, med mye variert tjeneste. Her kan du få alt fra veldig hard jegertjeneste i kavesk, mye action i storm, til å betjene hærens største vogn leopard 2 eller få god medic utdannelse F. eks i kampstøtteeskadronen...

 

og Jeger-en... :PANZERCHICK! for real?

 

Jeg hadde opprinnelig skrevet opp MP, Sanitet, Samband, og med interesse for journalistikk, så jeg ble derfor ganske så overrasket når han på sesjonen sa han satt meg opp på Panserbataljonen, som jeg ikke visste særlig mye om.

Han: Da sitter jeg deg på panserbataljonen. Noen spørsmål?

jeg: eeh.

Han: Flott, ha det bra, NESTE!

Etter at sjokket har gått ned, og jeg har lest litt om hva panserbataljonen faktisk gjør, så er nervene mine erstattet med at jeg gleder meg :D

 

Jeg har hørt at jenter ikke blir særlig likt, så jeg skal trene mye og hardt, for å motbevise det :)

 

Tips, ikke prøv å overbevis forran gutta med hvor god form du er i og hvor godt trent du er som jente, bare bær utstyret ditt selv, det holder i massevis. Og bli en av gutta og bli med å kødde og prate piss om kveldene. Det blir man godt likt av.

Lenke til kommentar

Var på sesjon i dag, og ble innkalt til Panserbataljonen i august '11. Kan offisielt si at jeg gruer meg som bare faen!

 

 

Du var på sesjon i dag, og "ble innkalt" til Panser allerede? Sikker på at ikke offiseren ikke bare satte Panser øverst på den prioriterte lista di? Eller fungerer det slik for jenter at de får bestemme selv på sesjon hvor de skal?`

 

Antar at du må vente på varsel om planlagt innkallelse (kommer 5 mnd før innrykk) for å få den endelig bekreftelsen...

 

 

Uansett er panser ikke noe å grue seg til, her er det en stilling for alle og enhver. Selv er jeg i stormesk, i tillegg til at jeg tar sanitet nivå 3 (medic-utdanning) sammen med sanitetstroppen i kampstøtte. Det er også noen jenter her, men selvfølgelig flere i f.eks sanitetstroppen enn i stormesk

Lenke til kommentar

Hovedfordelingen skjer i mars, så da kommer først varsel om planlagt innkalling. Uansett kommer ca 7-8.000 av de som har vært innom sesjon del 2 til å bli overført til tjenestereserven før den tid.

 

Jenter får vel som vanlig velge fritt, mens vi gutta må ta til takke med det som er ledig, er ikke det den nye tradisjonen, til tross for at bare vi gutta er vernepliktige. Ikke rart verneplikten får dårlig omtale.

Lenke til kommentar

Kjenner en jente som tok MP-utdanning i førstegangstjeneste. Hun fikk en uke FRI fra opptakstiden på MP-kurset, fordi hun var kvinne, og kom seg gjennom pga. kvotering.

Jeg skjønner at Forsvaret må lempe på krav og regler for å få inn flere kvinner, men det er slikt som provoserer menn som er like gode eller bedre, som blir forbigått pga. kvotering.

Nå interesserer MP meg midt på ryggen, men det er sant, er mye å diskutere ang. nye vernepliktsordningen.

Lenke til kommentar

Mine prognoser slår fortsatt ikke feil. Panserbataljonen på denne kandidaten også. Ja om dette skal fortsette så kan vel Panser stille et helt regiment eller til og med en divisjon neste år.

 

Lerma250592! Er du gutt eller jente?

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Dersom Panser hadde kunnet stille det til neste år hadde det vært et virkelig mirakel, med den Forsvarspolitikken vi har i dag. Den som ikke hadde trodd på Gud etter det kunststykket må være fanatisk ateist, for jeg har lettere for å tro på Jesus mirakler enn at PBN skal kunne stille i regimentsstørrelse dessverre.

Lenke til kommentar

Kjenner en annen som var på sesjon i dag. Ønsket hans var luftforsvaret, men ble plassert i panserbataljonen.

 

Panserbataljonen har jo fult av muligheter! Kjipt å ikke få komme inn i Luftforsvaret når han ønsket det. Offiseren min sa at plassene går fort, og at det er vanskelig å komme inn på det de vil. Han sa til meg at han hadde en plass til meg i Sanitetsbataljonen, men mens vi satt der ble plassen borte og jeg ble plassert i Panserbataljonen. Er glad for det etter jeg har lest om alle mulighetene der. Men uansett, er jo forskjell på Luftforsvaret og Hæren..

Lenke til kommentar

Kjenner en annen som var på sesjon i dag. Ønsket hans var luftforsvaret, men ble plassert i panserbataljonen.

 

Panserbataljonen har jo fult av muligheter! Kjipt å ikke få komme inn i Luftforsvaret når han ønsket det. Offiseren min sa at plassene går fort, og at det er vanskelig å komme inn på det de vil. Han sa til meg at han hadde en plass til meg i Sanitetsbataljonen, men mens vi satt der ble plassen borte og jeg ble plassert i Panserbataljonen. Er glad for det etter jeg har lest om alle mulighetene der. Men uansett, er jo forskjell på Luftforsvaret og Hæren..

 

skjønner ikke hva forsvaret har tenkt for alle som ikke har vært på sesjon enda. Skal jo være sånn at man som oftest skal få et av de tre ønskene sine oftest, uten garanti.

Lenke til kommentar

Kjenner en annen som var på sesjon i dag. Ønsket hans var luftforsvaret, men ble plassert i panserbataljonen.

 

Panserbataljonen har jo fult av muligheter! Kjipt å ikke få komme inn i Luftforsvaret når han ønsket det. Offiseren min sa at plassene går fort, og at det er vanskelig å komme inn på det de vil. Han sa til meg at han hadde en plass til meg i Sanitetsbataljonen, men mens vi satt der ble plassen borte og jeg ble plassert i Panserbataljonen. Er glad for det etter jeg har lest om alle mulighetene der. Men uansett, er jo forskjell på Luftforsvaret og Hæren..

 

skjønner ikke hva forsvaret har tenkt for alle som ikke har vært på sesjon enda. Skal jo være sånn at man som oftest skal få et av de tre ønskene sine oftest, uten garanti.

 

 

Realistisk sett, nei. Flertallet jeg har pratet med, inkludert meg selv ble plassert gjerne på helt andre plasser enn de ville

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...