Herr Brun Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Ta kontakt med tillitsmannsfolka, du skal få beret samtidig som de andre selv om du er delvis, det der er en jævla ukultur i panser. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Alle skal nå få bereten uansett... "Våre" delvise da jeg var i panser fikk beret på lik linje med resten. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Skulle få ta igjen beretløpet senere, baserer seg på å gå opp på et stort fjell i KTS. Føler selv at jeg burde gjøre meg fortjent til bereten. Det som kan bli problematisk er at snøen sikkert ligger i massevis oppå der når jeg kommer opp fra perm igjen... Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Hehe, have fun! Det er forresten brattere opp der enn du tror Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Romantisk tur for to med kapteinen? Lenke til kommentar
krangel Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Hvordan er det for bs elevene i storm esk 3 da? Får de stridstrening på lik linje med dere i esk 4, eller er det mest fokus på lederutdanning i klasserom? Endret 10. oktober 2010 av krangel.no Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 BS elevenes klasserom er jo ofte skogen... De har jo også høyere budsjett på ammo og utstyr og vil gjette på mer felt enn resten. De skal jo ikke bare lære det samme som esk 4, de skal også lære å lære det samme bort når de selv er lagførere. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 BS-elevene er vel de som skyter mest. Det er mildt sagt mye kveldstjeneste på HBS, etter hva jeg har hørt. De skal jo tross alt være lagførere i geværlag neste år, stort sett. 1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 De prioriterer ihvertfall annerledes, hørt at berretløpet deres var å løpe rundt kaserna. 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Tull, BS elevene jeg kjenner i esk 3 beskriver da noe helt annet. Kan dog tenkes at de løp rundt kaserna som en bitteliten del av beretløpet, men tro meg: BS elever kjøres hardere enn dere. 1 Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 De trenger ikke ha hardere beretløp nei, er flere årskull som har hatt "lettere" løp, men BS har jo endel mestringsøvelser ellers i løpet av året da. 1 Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Beretløpet sier da virkelig ingen verdens ting om hvor krevende en avdeling er...Vi i Esk4 hadde kanskje ett av de lettere beretløpene i bataljonen, men vi har i mine øyne hatt en av de mest krevende rekruttperiodene, og er nok også en av de eksadronene med hardest kjør.. 1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Nettopp, de prioriterer annerledes. Esk 3 har enda mer fokus på sin ulv øvelse enn oss(Esk 4) 1 Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Er det noen som helst fysiske krav til PB? Er det hardt/tungt, eller er det sånn at en person som egentlig ikke har trent noe særlig kan greie seg helt OK? 1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Du har alt fra super rolig esk 6 til ganske seriøst esk 3 og 4. Men slapp av gir du faen havner du fort på vakt og sikring. 1 Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Takker for svar Er vel heller det at jeg vil ha den mest fysisk krevende tjenesten, eller hvertfall en som er tøff og hard. Skal søke Fallskjermjeger (er en stund til da), men er greit å ha andre alternativer i tilfelle syn/hørsel eller noe annet ikke holder til FJ 1 Lenke til kommentar
Stekasus Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det stemmer at beretløpet for de vernepliktige i Esk 3 kun var å løpe en runde rundt kaserna, men det skal sies at den dagen hadde vi vært på øvelse i noen dager med lite søvn og mat de siste 36 timene, pluss to runder gjennom minkeløypa. Hva BS-elevene gjorde for å få sin beret vet jeg ikke. Det virker som StormEskadronene og KavEsk har blitt kjørt hardest i rekrutten, men til gjengjeld har vi utrolig bra befal (gjelder vertfall Esk3) som lærer oss utrolig mye på kort tid. Btw, det var mange trøtte tryner når KavEsk kom hjem fra 12 dager i OP Og Esk 6 er faen meg den slappeste gjengen jeg har sett i bataljonen. Møter opp uten bataljon- og eskadronsmerke på uniformen etc. Det gjelder naturligvis ikke BK-jegerne, som virker ganske harde. 1 Lenke til kommentar
tivers1 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Akk, ser allerede at denne stormerkulturen har lagt på dere. Bare dere husk det at uten støtteesken og andre "ymse" avdelinger er dere ingeting. Prøv å se helheten, og ikke bare stå på rommet å slo hode i veggen mens dere skriker "STOOOOORM" Endret 16. oktober 2010 av Sarion 1 Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 La oss være venner i Pbn, og heller disse artilleri og sanitet. De er noen skikkelige slasker de 1 Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Da vet du ikke mye om de to bataljonene! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå