Bobbylove Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 3 mil ja, i form det det jeg ^^ Hvordan fungerer barretløpet? Trodde man hadde sluttet med det. Lenke til kommentar
smy Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) 3mila ,det var tunge gitt du skal løpe med 18kg ryggsekk + våpen. Barretløpet var helt i slutten av rekrutten,normal sett så skal den være i siste uka aka: helvet uka for si sånt. I fra min tid så var det 3 dager hard øvelse. Da vi komme inn ifra øvelse så fikk en 15km testene i tryne.Tror tiden var på 1t 30min til 2timer og 15min elns.Det var en del av godkjent dragon testene.(menig i panserbat heter Dragon vits ikke de har bytt på det nå) Barretløp mitt vare i 10timer ca, med nakensvøming over en innsjø,skyting, 500m lang synkemyr ( det var helt jælvligt for si sånt) en hinderløp og så krype 500meter igjennom et kloakrør undre gate uten å se en dritt. Alt var satt opp som poster i en "lysløpe" og dette var ting du skulle igjennomfør på på postene. Etterpå fikk du barreten av Rittmesten osv og frihelg, de flest folka i avdeling min sove i 1-2dager etterpå hehe. Godt tips til dere så skal inn nå HUSK Å LÅS skap deres for vits ib tar våpen ditt ,så får du en kjekt ja . vi hadde en få fikk 762 pushups som straff. (762 pushup var siden ag3 er 7.62mm osv. Endret 11. august 2010 av smy 1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Høres jævlig ut;) Men sikkert digg når/hvis man fullfører! Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hvis? Tror faktisk beretløpet til Pbn går for å være det hardeste i hæren... Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Tror ikke jeg kan garantere å fullføre ett sånt løp nei. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 13 timer! Æææææææh, jeg gleder meg sinnsykt til flyet mitt går kl. 06.50 i morgen tidlig! Jeg skal 06.50 fra Sola, snakker vi samme fly eller? Lenke til kommentar
reminder Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 13 timer! Æææææææh, jeg gleder meg sinnsykt til flyet mitt går kl. 06.50 i morgen tidlig! Jeg skal 06.50 fra Sola, snakker vi samme fly eller? Dessverre. Jeg reiser fra Bodø Lufthavn :-) Når drar man til Sessvollmoen? Er smånervøs for å ikke finne noen buss.. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Det går kontinuerlig busser fra Gardermoen til Sessvollmoen og det skal være menn i grønt som viser vei. Lenke til kommentar
smy Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Sessvollmoen ja ,normal rutebuss går ikke til selv basen du må gå siste 1-2 km til basen ifra bussstoppet, mye styr der ja. Barretløpet er litt forskjell ifra hvilken esk du komme i , noen har lenger og harder enn andre, men for si sånt du på på regn at det er et blood slit:) Verst ifra mitt barretløp var å kryp i stupmørke i tynn rør undre gate og svøm naken over en sjø ( iskald opplevesel) Håp noen det jeg sakt over eri kke for skremmene Endret 11. august 2010 av smy 1 Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Nettopp stått opp, skjønte ikke hva som traff meg da vekkerklokka ringte. Tar fly om en time og 45 min fra Værnes Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det er satt opp mange busser som går i mellom gardermoen og sessvollmoen. Når du kommer på gardermoen vil det stå folk i grønt å vente på dere. Bussene går helt fram til leir. Beretløp varierer fra esk til esk, noen har lett andre har hardt. Noen har rundt 10 timer, andre har rundt 20 timer. Beretløp har man ofte rett etter den siste øvelsen i rekrutten. Klarer du ikke å fullføre beretløpet, må du sikkert ha et nytt beretløp senere. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 3mila ,det var tunge gitt du skal løpe med 18kg ryggsekk + våpen. Jeg vet ikke hva slags tremil det er du snakker om, men regelverket for prøven til det militære marsjmerket er 11kg pakning, hvor våpen inngår i denne vekta... Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) De som dro i dag har allerede blitt inndelt i eskene =o Endret 11. august 2010 av Bobbylove Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 De som dro i dag har allerede blitt inndelt i eskene =o Det kan da umulig være endelig inndeling? Jeg trodde det skulle skje først etter rekrutten ... Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Virker sånn, kompisen min ble ihvertfall i Esk 4. Kan da ikke være noe annet enn urettferdig hvis det blir fult før alle oss har fått vært innom. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Urettferdig? Forsvaret er ikke rettferdig, det viktigste er forsvarets behov, og har de fått tak i nok soldater til en eskadron er det da irrelevant om du har aldri så lyst til å tjenestegjøre der, det har sannsynligvis de andre som er der også. Det trengs flinke folk i alle avdelinger. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Forøvrig heter det beret, ikke barret. Det er to veldig forskjellige ting. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Han sa han hadde dysleksi, alle forstår hva han mente. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Inndeling foregår på sessvollmoen, den er endelig. De pleier ikke å fylle opp den første dagen. De tar ca 50-50 så det er ikke noe å bekymre seg over. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 En bekjent av meg meldte på Facebook for noen timer siden at han kom inn i Esk 4. Skjønte ikke dritten med en gang, trodde at det alltid er rekrutten i bataljonen før du får vite kompaniet/eskadronen etter fullført rekruttskole. Er det vanlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå