T G L Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Noen flere her som skal overnatte på Sessvolmoen 10 august pga. veldig tidlig opp og lang reisetid? Endret 13. juni 2010 av T G L Lenke til kommentar
reminder Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 men... hvor lenge blir vi værende på Sessvollmoen? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Flere som fikk brev fra sjefen i Pbn, oberstløytnanten i dag? Lenke til kommentar
phenom Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Flere som fikk brev fra sjefen i Pbn, oberstløytnanten i dag? jeg=) virker som det er Pbn som blir tatt ut til intops neste år:) Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Flere som fikk brev fra sjefen i Pbn, oberstløytnanten i dag? jeg=) virker som det er Pbn som blir tatt ut til intops neste år:) Er vel heller slik at vi Pbn stadig sender folk til INTOPS, og at de vil utdanne oss i soldatyrke slik at vi er kvalifisert til det? Hele Pbn blir vel ikke "tatt ut til INTOPS" slik du skriver INTOPS er frivillig Lenke til kommentar
phenom Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Flere som fikk brev fra sjefen i Pbn, oberstløytnanten i dag? jeg=) virker som det er Pbn som blir tatt ut til intops neste år:) Er vel heller slik at vi Pbn stadig sender folk til INTOPS, og at de vil utdanne oss i soldatyrke slik at vi er kvalifisert til det? Hele Pbn blir vel ikke "tatt ut til INTOPS" slik du skriver INTOPS er frivillig sry:b that is correct sir. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Er det bare PBN som får i oppgave å stille med et visst antall menn eller er det andre bataljoner som også opplever det samme? Mener å ha hørt flere ganger om at det er PBN som får den oppgaven. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Når jeg var der var det TMBN, 2BN og PBN som roterte på hvem som skulle stille en slags hovedstamme, men jeg vet ikke hvordan det gjøres nå til dags Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 PBN sender vel folk ut mer eller mindre årlig, men ikke nødvendigvis hovedbidrag som rulleres mellom 2.bn, tmbn og oss. 13 dager og 3 timer til dim:) Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 For de interesserte: Panserbataljonen skal etter planen stille stormtroppen i Task Uniten som skal reise til Afghanistan i desember 2011. I utgangspunktet er esk 3 og 4 helt like, men for det kommende utdanningsåret vil esk 3 i hovedsak bestå av to utdanningstropper for befal og befalselever. Esk 3 vil også ha ett stormlag, samt en eskadronstab. Esk 4 vil bestå av to stormtropper med vernepliktige, pluss en eskadronstab. Hver tropp vil bestå av 9 befal og 35 soldater, totalt 44 mann Det vil si at dere som møter i Pbn til høsten vil i hovedsak komme til esk 4 Sakset fra utvalgt.no Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Leste den ja. Sier så absolutt ikke nei til INTOPS for øyeblikket. Lenke til kommentar
Rajah Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Æsj, det virker som om jeg er den eneste personen her inne (og blant kameratene mine) som er negativ til å inn i Panserbataljonen, eller i det hele tatt å inn i militæret. Det ironiske er at jeg fikk innkallelse til militæret dagen etter at jeg hadde pratet med en kamerat. Han sa: "Du skal være jævlig glad for at du ikke har fått noen innkalling til militæret." Og jeg svarte: "Jepp, det er jeg. " Og hva skjer dagen etterpå? Jeg har fått brev i posten. Fra forsvaret. Det var en innkalling. Jeg har aldri opplevd en større ironi enn det som skjedde den dagen. Jeg har lenge vært fast bestemt på å komme meg unna fortest mulig, og jeg leker godt og vel med den tanken enda - jeg er ikke interessert, og jeg er, rett og slett, en slapp faen. Jeg legger meg når militæret forventer at en skal ha stått opp, og jeg har ikke trent skikkelig (om jeg tar bort to timer gym i uka) på mange år. Likevel, så er det noe som sier meg at jeg ikke har noe bedre å ta meg til. Jeg har ikke noe trygt å falle tilbake på om jeg kommer meg unna militæret. Jeg har ikke noe arbeid jeg kan gå til, så om jeg kommer meg fort unna, må jeg likevel stresse etter å finne en jobb for et år. Attpåtil har jeg fire kamerater som skal inn i samme bataljon som meg, og det er jo i seg selv en trøst.. Men faen, jeg har så lite interesse av det. Jeg har ikke interesse av å ha noen tydelige autoritære mennesker som kommanderer meg rundt, og å trene hele tiden? Det er for så vidt en grunn til at jeg ikke har trent ordentlig på flere år. Faen! Dette går og erger meg regelmessig. Hva skal jeg gjøre? >< Har noen følks her inne noen gode erfaringer fra Panserbataljonen? Det kalde nord? Er det noen som kjenner seg igjen i meg, en lang geek med ingen planer for fremtiden, men likevel den frustrasjonen over hva en skal gjøre når en først "har fått en plan?" /halp : < Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Første løpeøkten på snart ett halvt år med skadeavbrekk i dag..lå på 14 minutter ca. på 3000meter, så tipper det blir litt trening fremover der Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Status: 3000m - 12:20 Armhevinger - 24 Situps - 35 Kroppshevinger - 3 30 dager til innrykk nå! Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Gode nyheter for oss alle: http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=198445 Status på form er som følger: En mnd på interrail, så å si ingen dager uten pils å når jeg jeg kom hjem veide sekken bare 17 kilo. Uff. 1 Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg hadde første løpeøkten på lenge i går, og da kom jeg inn på nøyaktik 15:00. Rett og slett tragisk dårlig 3000 meter: 15.00 Pushups: 37 Situps: 30 Hangups: 5 Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Gode nyheter for oss alle: http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=198445 150,- dagen er jo kjekt det (selv om vi hadde fått mer hvis vi hadde jobbet et år). Ser ikke for meg store utgiftene året i Pbn, vi får jo mat, klær og tak over hodet. Så hvis vi sparer en god del av de 150,- til helga, blir det mye pils Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Haha, nå tror jeg faktisk ett år i Panser er mer givende enn ett år i jobb på nesten alle andre områder enn akkurat lønn Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Status: 3000: 12:20 Push: 23 Sit: 11 (gjorde denne øvelsen på flygeropptaket, oppdaget da til min store forskrekkelse at jeg hadde trent den feil, og det gjorde h**vetes vondt, og måtte gi meg på 11 reps (bestod faktisk siden jeg hadde over kravet gj. snittlig)) Hang: 7 Satser forøvrig på å havne i Stormesk 4, etter å ha lest litt på utvalgt.no virker denne sikrest dersom man har lyst på intops etterpå. Noen fler som tenker i samme retning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå