Awkins Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Siden det ser ut til at flere på forumet er kalt inn til PBN i august passer det bra med en egen tråd der vi kan skrive om hvilken eskadron vi vil inn i, trening osv. Vil selv inn i stormeskadron 3, mest fordi jeg vurderer intops etter førstegangstjenesten Info: Panserbataljonens hjemmeside - http://www.mil.no/haren/pbn/start/ Innrykk: 11. og 12.august, fremmøtested Sessvollmoen, avreise til Setermoen samme dag Eskadronene: - Kavalerieskadronen - Stridsvogneskadron 2 - Stormeskadron 3 - http://stormesk3.com/ - Stormeskadron 4 - http://www.stormesk4.net/ - Kampstøtteeskadron 6 Forum-medlemmer som skal inn: - Awkins - Hvorre - Bobbylove - Mattovic - Longva - T G L - Filamu - reminder - MK Endret 12. april 2010 av Awkins Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Vil i storm grunnet intops Har ikke trent på mange år så blir mye trening frem til august! Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Var selv innom tanken på å opprette en slik tråd Vet ikke helt selv hvilken eskadron jeg vil inn i, men kjenner at jeg gleder meg voldsomt. Endret 4. april 2010 av -Longva- Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Jepp, god idé. Info lagt til i førstepost. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Takk for linkene, de har jeg ikke sett Det fins en dokumentar som følger storm i Afgh, internett cred til den som finner den! Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Nice! Ventet litt på en slik tråd Storm eller Kav. Esk er det som ligger høyest på ønskelista mi. Gleder meg! Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Bare å glede seg folkens, jeg er i esk 3 nå og stortrives her. Lykke til med trening og andre forbedrelser frem imot innrykk. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hvem er neste til å dra til Afghanistan? Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Sjangsene for intops er nok til stede selv om dere ikke havner i Storm. Veldig mye bra tjeneste i PBN, Storm er ikke det eneste stedet dere får en spennende og utfordrene tjeneste. Har selv vært i KavEsk og det kan jeg anbefale på det sterkeste! Det er mye gode tjenester i kampstøtteeskadronen også, for eks BK, BK-OP og Sanitet. Trentroppen er nok det de fleste forbinder med støtte, det er kanskje ikke så mange som har et ønske om å bli plassert der, men de som havner der syntes nok tjenesten er god. Tjenesten blir det du selv gjør den til. Har du en innstilling om at "dette er dritt", ja da blir det dritt. Dere som tenker på intops, og bruker det som begrunnelse for å ville tjenestegjøre i en av Stormeskadronene - husk at man trenger de samme kapasitetene i Afghanistan som man gjør i Norge.. Endret 4. april 2010 av Scarymovies Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Takk for linkene, de har jeg ikke sett Det fins en dokumentar som følger storm i Afgh, internett cred til den som finner den! Den heter Storm 432, men finner den desverre ikke noe sted... Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Om jeg havner i PBN avhenger av hvordan det går på opptaket til luftforsvarets flygeskole. Men havner jeg her vil jeg aller helst inn i stormesk 3 eller 4, grunnet intops. Men kunne også kanskje tenkt meg skarpsytter i KavEsk.. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Ingen som tenker på stridsvogneskadron her da ? Hadde vært en opplevelse for livet å havne på en Leopard, men en mer variert tjeneste i Kav eller Storm frister selvsagt også... Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Til dere som vil inn i storm: Hvordan ligger dere ann på 3000-meteren? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Aner ikke...har for tiden ett dårlig kne, men sist jeg løp beep-testen løp jeg på 12,5 eller noe(høsten 2009), uten at jeg helt aner hvordan det kan sammenlignes...tipper rundt 13 blank Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Sist jeg løp hadde jeg 12.46... ettersom snøen smelter blir det mer trening i skogen, og etterhvert også med sekk tenker jeg Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Tørr ikke sjekke tiden enda Ja, vi løper i morra mattis. Lenke til kommentar
Spreeky Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hva er best av 2. bataljonen og Panserbataljonen når du vurdere intops? Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Hva er best av 2. bataljonen og Panserbataljonen når du vurdere intops? Get går vel på rotasjon mellom 2BN/PBN og TMBN (gjorde i hvertfall det). Tjeneste ved begge bataljonene gjør at du kan søke deg til intops. Så uavhenig om det er PBN elle 2BN som kjører oppsetting så kan du søke, så vidt jeg vet. Har ikke holdt meg veldig oppdatert på akkurat dette området i det siste, så det er sikkert noen andre her som kan komme med mer nøyaktig info enn meg. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Er ikke sikker på hvordan rotasjonen er selv, men mener at det blir pbns tur neste kontigent. Husk at selv om ikke 2.bn \ pbn skal stille hovedbidraget et år, kan det jo tenkes at de blir bedt om å stille med mindre styrker til forskjellige ting. Når det kommer til intops, så er alle stillinger nødvendige både her og der. Alt fra samband og sanitetsfolk som er ganske spesialiserte i hva de driver med, til oppklaringsfolk, skarpskyttere og vanlige fotpax behøves i stor grad. Sett at du vil utenlands i en mer kamprettet stilling er kavesk eller esk 3 og 4 (kpB \C og kavesk i 2.bn) de beste valgene. Men som sagt, alle behøves i intops, er en grunn til at forsvaret utdanner folk til alt mulig. Endret 5. april 2010 av Killswitch Lenke til kommentar
Mattovic Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Tørr ikke sjekke tiden enda Ja, vi løper i morra mattis. Den er grei, Bobby;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå