Gå til innhold

Svart skjerm på acer aspire 6930 ?

Anbefalte innlegg

Heisann, god påske alle sammen.

Her om dagen så streiket skjermen på laptopen min plutselig. Skjermen ble bare svart. Først trodde jeg det var noe tull med windows 7. At microsoft fant ut at jeg hadde pirat kopiert w7 ultimate. Men nei, det var det ikke. For skjermen er også svart inne i bios. Det jeg mener med at skjermen er svart er at det ikke er noe lys på den. Bruker jeg en lomme lykt og lyser, ser jeg skjermen. FN - F6 er knappene for å skrue på skjermen. Spammer jeg disse knappene kommer skjermen på i et sekund før den blir svart igjen, noen ganger er det bare halve skjermen som blir lyst opp også.

Det jeg har prøvd er å reinstallere skjerm driverne, men det funket ikke.

Så noen som har en anelse hva dette kan være? Er det en garantisak?

Setter pris på all hjelp :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har noe viktig stuff på pcen så kan du jo prøve å formatere maskinen å se om det kan funke!?

Om du har lastet ned nye drivere til skjermen kan også dette være årsaken, mulig at de gamle fortsatt kan funke!? Har alt av oppdateringer i en backup fil om dette skulle skje meg!

Om ikke noe av dette funker er det mulig den på inn på reperasjon, enten har hele skjermen sluknet, eller så er det mulig det er en løs ledning :)

Det med garantien er jeg usikker på, men det får du sikkert vite om du ringer en elektrokjede...

-Lennz-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...