Runningback Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hei, og god påske! Nå som snøen smelter, og asfalten blir synlig er det vel på tide å ta frem mopeden. Men som tittelen sier så får jeg ikke startet den. Ny skiftet olje, bensin, samt tennplugg. Mopeden er rimelig død. Jeg kan stå å trokke på kicken i flere 10-minutter, uten noen tegn til liv. Fikk forresten startet den. Det jeg måtte gjøre da var å finne meg en nedover bakke og trill starte den. Var ikke bare bare det heller, måtte hoppe av sykkelen og dytte den bortover helt til den startet. Jeg kan forøvrig nevne at det er en Gilera SMT 09 modell det er snakk om her. Ikke trimmet, går alikevell i 65 km/t. Setter pris på all hjelp! :-) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Har du sjekka om gnisten er fin og blå da? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Jepp, gnister som bare det. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Bruker du choken når du starter den da?. Prøv å ta av pluggen og ha litt bensin nedi der, starter den med en gang da så er det reeden som er dårlig. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Bruker choke ja. Skal prøve å helle litt bensin imorgen. Fikk forresten startet den idag. Etter veldig lang tid med tråkking. Da gikk den jo som en kule. Starter på første tråkket når motoren er varm. Lenke til kommentar
Aksjeleif Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 funker den som den skal nå da? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Min 2009 SMT var og ufattelig tungstartet etter vinteren. Fikk tilslutt start langt nede i veien. Ryker som faen og, og jeg mistenker for mye olje i bensinen. Til tross for separat oljetank Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Den startet faktisk på første tråkket uten å helle bensin under tennpluggen. Men en annen morgen var den helt død igjen. Det som er så rart, den ene dagen er den helt fin og den andre dagen er den helt død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå