Rice Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hei! Jeg er blitt innkalt til sesjon ved slutten av måneden og tenkte jeg skulle forberede meg litt for å få best mulig score på prøvene. Stemmer det ikke at man får en teoretisk skriftlig prøve? Tenkte at det kanskje var noen som nettop har vert på sesjon som kanskje kan fortelle meg litt hva prøven går ut på? Hvilke matematiske formler jeg eventuelt bør lære meg osv? Er noen år siden jeg hadde matte på skolen så... =) Hvordan bør jeg ellers forberede meg ? Håper på noe nyttige og positive svar her =) Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Ta med deg det du trenger, f. eks. førerkort (sånne spesielle, bil og sånt kan de sjekke selv sa de). Husk briller og linser og sånt. Ellers var det matteprøve, mest minus pluss og sånt - ingen kalkulator så øve deg på hoderegning er kanskje litt smart. Noen tekstoppgaver blir det og. Ellers skal du finne den neste figuren i rekken og synonymer. Ikke så mye å øve til egentlig, men du får se hva du får greier . Lykke til! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg var på sesjon i februar, så jeg regner med at den ikke har forandret seg noe siden det. Man får en teoritest som består av 3 deler, en mattedelsom starter med spørsmål som dette "Per har 3 kr og Kari har 2 kr, hvor mye har de til sammen?" og vanskelighetsgraden økes til man tilslutt er på videregående nivå. Alle matteoppgavene er praktiske. Det er ligninger og ulikheter akkurat. Så er det en del med figurer hvor du se på x antall figurer og se hvilken av de som ikke passer inn og slikt. Til slutt har man en norsktest der man tester vokabularet ditt. Man leser et ord også skal man krysse over et synonym til det ord tror jeg det var. F.eks Tjukk - Feit. Word of advice: Ta med noe som slår ihjel mye tid som bøker eller iPod. Mye venting. Lenke til kommentar
Rice Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 takk for svar. likninger har jeg aldri lært meg å løse. Jeg får vel gå til biblioteket og låne en bok Jeg er veldig spent på å komme på sesjon, jeg vil gjøre best mulig inntrykk på offiseren og få bra karakterer på prøvene siden jeg vil utdanne meg i forsvaret. Hva syns legen om 175cm høy og 70kg? Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 husker ikke helt å få poeng for høyde og vekt, bare syn, hørsel og teoritest. Ser ikke noe galt med 175cm og 70kg for min del. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Jeg var på sesjon i februar, så jeg regner med at den ikke har forandret seg noe siden det. Man får en teoritest som består av 3 deler, en mattedelsom starter med spørsmål som dette "Per har 3 kr og Kari har 2 kr, hvor mye har de til sammen?" og vanskelighetsgraden økes til man tilslutt er på videregående nivå. Alle matteoppgavene er praktiske. Det er _IKKE_ ligninger og ulikheter akkurat. Så er det en del med figurer hvor du se på x antall figurer og se hvilken av de som ikke passer inn og slikt. Til slutt har man en norsktest der man tester vokabularet ditt. Man leser et ord også skal man krysse over et synonym til det ord tror jeg det var. F.eks Tjukk - Feit. Word of advice: Ta med noe som slår ihjel mye tid som bøker eller iPod. Mye venting. Beklager men jeg må rette på meg selv her, det er selvfølgelig _IKKE_ ligninger og ulikheter. Endret 4. april 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Øv på ganging om det ikke sitter helt. Fikk god score uten å øve selv, men om du ikke har hatt matte på en stund er det en idé å ta en gjennomgang. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Har du lest dette? Kan jeg spørre hvilken årgang du er og hvilken linje du går på ved videregående? Ellers er det vanskelig å forberede seg på testene på sesjon, men ganging og deling ved regning (uten kalkulator) kan være greit å kunne. Fra synonymtesten husker jeg selv et ord, og det var SUBTIL. Vet fortsatt ikke hva det er synonymt med Lenke til kommentar
Bister Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Må bare låne tråden litt, da jeg også skal på sesjon snart Det er altså ingen fysiske tester på sesjonen? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Må bare låne tråden litt, da jeg også skal på sesjon snart Det er altså ingen fysiske tester på sesjonen? Slik som jeg har tolket det, er det enda ikke innført fysiske tester på sesjon. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Nei, men var det ikke slik at 92-kullet ville få en annerledes sesjon enn oss? At jenter nå må møte opp til sesjon var vel noe av det, men var det ikke snakk om at det skulle innføres andre tester på sesjon også? Joda: http://nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7049406 Var ikke før neste år, men det gjelder i år for Hamar. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Alle født i 92 har tatt en Sesjon del 1, som er egenerklæring på nettet. Om jenter har krysset av for NEI på motivasjonsspørsmålet, får de antakelig ikke innkallelse til del 2 som er oppmøte på sesjonssenteret. Ellers er det den vanlige ordningen på sesjon. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Skal på sesjon på Hamar, så da må jeg ta noen fysiske tester? Bare slik at jeg ikke misforstår (Får ikke sett videoen på Nrk siden jeg er på skolen) Endret 7. april 2010 av Bister Lenke til kommentar
Special P Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Ikke for å overta tråden eller noe, men noen som vet sånn ca hvor lang tid sesjonen tar? Skal inn i 8-tiden ut i måneden og lurer litt på om jeg når jobben før den begynner. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Etter hva jeg har hørt kan det ta alt fra 4 til 8 timer. Tror de går etter etternavn. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Ikke for å overta tråden eller noe, men noen som vet sånn ca hvor lang tid sesjonen tar? Skal inn i 8-tiden ut i måneden og lurer litt på om jeg når jobben før den begynner. Bare litt off-topic. Er du 91 eller 92-årgang? Da jeg var på sesjon for et år siden, startet vi 8:00 og jeg var ferdig først av alle klokka 11:10. Hadde "IQ-testinga" først, for å så være først innom lege/synstesting/offiser og lignende. Men spørs om du skal ha dette nye sesjonsopplegget med fysiske tester eller ikke? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Sesjon varer fra klokken 8.00 til 14.00. Det var slik for meg for ca. 2mnd siden. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er 91. Skal inn 15. april og dersom de går etter etternavn burde jeg ikke være sist hvert fall. Håper ikke jeg skal ha noen fysisk test Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Noen her inne som har vært på sesjon med dårlig syn (-2)? I så fall, hvilke karakter fikk du/dere? Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Er 91. Skal inn 15. april og dersom de går etter etternavn burde jeg ikke være sist hvert fall. Håper ikke jeg skal ha noen fysisk test Da skal du nok ikke det du. Men hvilken linje gikk/går du på VGS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå