Gå til innhold

"Harryhandel" på Svinesund

Anbefalte innlegg

Vår første Harry-tur var en suksess :) jeg fikk kjøtt og cola i lange baner, og dama gikk i klesbutikker.

Men er selvsagt en del ting jeg fortsatt lurer på :)

Indrefilet av svin fant jeg, men hva med ytrefilet av svin? den så jeg ikke, og de ansatte glimret med sitt fravær. Kalles det noe annet i Sverige?

Det var forskjellige typer kyllingfilet(produsenter), og lurte på om noen har svar på hvem som er best? Guldfågelen, eller...?

Hva med fenalår? Har man det i Sverige, eller er det et Norsk fenomen? Fant en type spekeskinke, men ikke fenalår.

Og grillmat!! Kan noen anbefale noe skikkelig god grillmat i Sverige? Både marinert og ikke marinert. Grillsesongen er jo allerede godt i gang, så her må man handle inn :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du skal ta alt her for god fisk, realiteten er at du ikke sparer på alt. Tørrvarer kan du like gjerne kjøpe her i Norge. (Ser taco er nevnt her, men på Svinesund er det faktisk dyrere enn her i Norge, for Nordby gjelder det samme) Jeg bor nærme grensa og handler meget sjeldent i Sverige, det jeg da handler er stort sett kylling og biff. Kjøttdeigen i Norge smaker bedre og er kun 4 kroner dyrere per kilo (Coop extra) så ser ingen grunn til å hamstre slikt.

Brus er så klart billigere, røyk, tobakk, proteinpulver, godteri og drikkevarer (Ikke kjøp i butikken men på polet).

Det at man sparer på alt er bare tull og fanterier. Ja, osten er billigere, men er den sunnere og smaker bedre? (Min mening er nei, men din kan jo være en annen)

Å holder du deg til Norske lover og tar kun med det du har lov til er det lite penger å spare, om du fks bor i Oslo skal du betale drivstoff, dere skal sikkert ha mat på veien og blir sikkert noe snacks også. Tenkt på det?

Må sitere min gamle kjæreste som var svensk; "Det er dyrt på svinesund for oss som er fra indre Sverige! " Å det er faktisk sant, skal du handle ordentlig, dra langt når du først er i gang :)

alltid noen som skal ødelgge moroa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...