Devore Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Skal på vår første "harryhandel" på Svinesund kommende uke, og lurte på om noen kunne hjelpe meg litt med noen spørsmål. Min bedre halvdel leste i VG onsdag 31. mars om gode kjøp på grensehandel. Karbonadedeig, bacon, leverpostei, gulost, etc. var det penger å spare på. Men vi kunne ikke finne noe om biffkjøtt... Så da er selvfølgelig spørsmålet; er det mye å spare på biffkjøtt, og hva slags biffkjøtt bør man kjøpe? Er jo litt forskjellig, og med svenske navn blir det kanskje enda vanskeligere og det samme gjelder kanskje annet kjøtt også...? Tar i mot alle tips med takk. Har også planer om å hamstre med noen brett med Coca Cola, og lurte på om noen visste hvor mye de koster, og hvor de er billigest å kjøpe. Skal en tur til Strømstad også, siden det er der man får vin Og andre lure ting å kjøpe? Ikke nødvendigvis mat og drikke Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Jepp sparer shitloads, jeg kjøper vanligvis en 15-16 biffer ytrefilet. Får det hivi etter deg. kjøper: ost multivitamin-juice proteinpulver redbull taco saus nacho chips 30 pakker bacon Tulip hamburgere (beste ever!) Baconpostei roastbeef og div kjøttpålegg karbonade-deig blandevann skal se om jeg kommer på noe mer som er lurt å kjøpe... bodde i fredrikstad før så samboer og jeg dro dit annenhver uke, eneste vi kjøpe i norge var brød og melk edit: KYLLING! 4kg rett i korja Endret 4. april 2010 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Ok kan hjelpe dere litt: Alt er generelt litt billigere der enn i Norge, men det er noe osm er billigere en annet. Litt ordbok: Køttfærs (svensk æ) er det samme som Kjøttdeig Hallon er bringebær mener jeg. Systembolaget er vinmonopolet. Korv er pølse Nøtkøt er oksekøtt mener jeg for litt under hundrelappen for du et brett med brus (rundt 60-70kr). Tobakk og alkohol er også langt billigere enn i Norge. Alt kjøtt sparer du mye på. Kylling, svin og okse er langt billigere. Egentlig er det bare å fylle opp vogna med det dere trenger, fordi det kommer til å bli billgiere enn i Norge uansett. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 nåvel...melk er ikke noe billigere (vår er jo kraftig subsidiert!) , egg er ikke lov å ta med over grensa (billig i norge dette også) frukt og grønnsaker har jeg aldri sett neon grunn til å kjøpe der heller. Synes at standarden på frukt og grønt er bedre i norge også. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) nåvel...melk er ikke noe billigere (vår er jo kraftig subsidiert!) , egg er ikke lov å ta med over grensa (billig i norge dette også) frukt og grønnsaker har jeg aldri sett neon grunn til å kjøpe der heller. Synes at standarden på frukt og grønt er bedre i norge også. Melk er MYE billigere i Sverige, men har jo holdbarhet som her, så begrenser seg jo hvor mye man kan ta med. Egg er også vesentlig billigere, 30,- svenske for 20 L/XL-egg vil jeg påstå er billig. Egg er dessuten lov å ta med: Du kan, i egen bagasje og til eget forbruk, ta med deg kjøtt/kjøttvarer, melk/melkeprodukter, egg og andre animalske næringsmidler fra EØS-land. (Kilde: Tollvesenet) Kylligfilet er mye billigere, særlig hvis du kommer over tilbud. Andre eksempler er bacon og burgere. Stort sett det meste jeg har sett av kjøtt der er billigere, så du kan stort sett ikke feile der. Særlig når kronekursen er såpass bra som den er nå. Endret 5. april 2010 av skrekk Lenke til kommentar
Devore Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Mye bra her Er det noen merker med kjøtt som er "bedre " enn andre? Her i landet har vi jo Gilde som er selve flaggskipet. Hvem har best kylling, bacon, karbonadedeig, biff...? Takker for all informasjon så langt Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg var i sverige for noen uker siden og hamstret inn 30kg med kyllingfileter 40kroner for kiloen! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg var i sverige for noen uker siden og hamstret inn 30kg med kyllingfileter 40kroner for kiloen! Haha, du er 16 år og kjøper inn 30 kg med kyllingfilét? Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg var i sverige for noen uker siden og hamstret inn 30kg med kyllingfileter 40kroner for kiloen! Haha, du er 16 år og kjøper inn 30 kg med kyllingfilét? Jeg og faren min Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hönan Agda må avlegges et besøk. Her Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hönan Agda må avlegges et besøk. Her Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hvis du virkelig skal spare penger, så handler du inn alt du trenger for én hel måneds forbruk. Og neste måned tar du en ny tur over grensa, og gjør det samme. Fortsett slik, og du sparer kjapt temmelig mange tusenlapper i måneden. Selv finansierte jeg hele billånet bare på å handle over grensa. Husk at det er småhandlingen på lokalbutikken, hvor du drar med deg unødvendige ting, som oftest koster mest. Kan du unngå det, så er mye gjort. Men klart, friske grønnsaker og slikt må du jo handle i Norge. Så å si alt er uansett billigere - eller i det minste like dyrt - som i Norge, så det beste du kan gjøre er altså å ta en skikkelig storhandel og bli ferdig med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Har de enna den paerebrusen der , den paa ICA.....smaker ikke det samme som Syltes men er god. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Tror ikke du skal ta alt her for god fisk, realiteten er at du ikke sparer på alt. Tørrvarer kan du like gjerne kjøpe her i Norge. (Ser taco er nevnt her, men på Svinesund er det faktisk dyrere enn her i Norge, for Nordby gjelder det samme) Jeg bor nærme grensa og handler meget sjeldent i Sverige, det jeg da handler er stort sett kylling og biff. Kjøttdeigen i Norge smaker bedre og er kun 4 kroner dyrere per kilo (Coop extra) så ser ingen grunn til å hamstre slikt. Brus er så klart billigere, røyk, tobakk, proteinpulver, godteri og drikkevarer (Ikke kjøp i butikken men på polet). Det at man sparer på alt er bare tull og fanterier. Ja, osten er billigere, men er den sunnere og smaker bedre? (Min mening er nei, men din kan jo være en annen) Å holder du deg til Norske lover og tar kun med det du har lov til er det lite penger å spare, om du fks bor i Oslo skal du betale drivstoff, dere skal sikkert ha mat på veien og blir sikkert noe snacks også. Tenkt på det? Må sitere min gamle kjæreste som var svensk; "Det er dyrt på svinesund for oss som er fra indre Sverige! " Å det er faktisk sant, skal du handle ordentlig, dra langt når du først er i gang 1 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Har i flere år kjøpt noen brett med pepsi når jeg var i svinesund. Men nå i det siste, så er det som om ca halvparten smaker dritt, og resten er OK, samme gjelder fanta. Ny måte å spare penger på for produsenten? Noen som har opplevd det samme? Endret 11. april 2010 av Iceman22 Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) De billigste brusboksene er fra importert fra Coca-Cola Tyskland og er billigere med seigere smak, mens de "normalt" prisede er tappet i Sverige. Les på boksene neste gang, står tydelig hvor de er produsert. Endret 11. april 2010 av Cunt Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det var visst svensk produsert, men visste seg at de var best før: Januar 2010... det forklarer sikkert den dårlige smaken. Var i sverige og handlet i februar så hadde de fortsatt dette brettet som er best til januar, har også brent meg på det mange ganger når det gjelder mat, pass på å sjekke dato !! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Fantaen i Sverige er mye mye bedre enn den i Norge, for i den svenske så er det dobbelt så mye appelsinjuice b.la. Når jeg er i Sverige pleier jeg å kjøpe cheezeballs, for det finnes ikke i Norge. Noen som skrev tullip hamburgere lenger oppe i tråden, de er også veldig gode. Du sparer på mange ting du kjøper i sverige. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Man får Cheezeballs i Norge, ihvertfall her jeg bor. Men her koster den 10 kroner mer for halvparten så lite. Enig i at fantaen i sverige er mye bedre enn den her hjemme! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Man får Cheezeballs i Norge, ihvertfall her jeg bor. Men her koster den 10 kroner mer for halvparten så lite. Enig i at fantaen i sverige er mye bedre enn den her hjemme! Hvor finner du det? Jeg finner bare ostepopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå