propellen Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 hei! har fått tilbud om en 1.2 år gammel powerbook g4. spesifikasjoner: -ingen garanti -60gb disk -640mb ram -cd/DVD (ikke brenner) -airport skal visstnok kun være en minimal skade på den, ellers ingen riper over eller under.. han skal sende meg bilde av den 'minimale' skaden. 9000 kr for denne? hvordan lyder det? Lenke til kommentar
propellen Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 400 eller så var det 500... husker ikke helt :o Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Den maskinen er eldre enn 1,2 år. Min 550Mhz maskin er fra desember 2001, så den er eldre enn det. Her er utdrag fra www.apple-history.com «Powerbook G4 400/500Mhz Introduced: January 2001 Terminated: October 2001» Så den er minimum 1 år og 7 måneder gammel. Hadde jeg vært deg, ville jeg ha kjøpt den. Du får tross alt mye ram, stor harddisk og Airportkort. Men du kan jo prøve å prute deg ned til 8500,- :smile: Fordi disse maskinene hadde 1Mb L-2 cache, er de ganske raske. 500MHz modellen er raskerre enn 550-modellen på noen applikasjoner pga. cacheen... Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Den PowerBooken stötter ikke QE en gang. Gå heller for en ny iBook! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hmmm, ja sorry. Glemte at disse maskinen bare har 8Mb skjermkort.... Bra du er observent, MCDr. Lenke til kommentar
propellen Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 så jeg bør la være? Lenke til kommentar
propellen Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 så jeg bør la være? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 så jeg bør la være? Hvis det stemmer at den er eldre enn 1,2 år, altså at selgeren har prøvd å lure deg på hvilken dato den ble kjøpt så ville jeg ikke kjøpt den. Hvis han lyver på det så lyver han nok på en del andre ting også. At den er 1,2 år gammel, men uten garanti luker litt svidd synes nå jeg. Såpass dyre ting pleier alle å ta vare på garantien på, og hvis ikke så burde det være mulig å få tak i fra der han kjøpte den (sannsynligvis apple.no el.) Kjøpe noe for 9 høvdinger uten garanti vil jeg fraråde uannsett. Det skal ikke mye til at noe er/blir galt, og å ekstrautstyr/reperasjon ol. er svært dyrt på bærbare maskinen. Lenke til kommentar
andrevr Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 kommer helt an på bruket ditt. Skal du drive mye med tunge programmer som f.ex videoredigering etc ville jeg nok gått for en litt kraftigere maskin. Driver du først og fremst med "internett/tekstbehandling ++" bruk, er det ypperlig. Pen å se på er den også. Du gjør ihvertfall ikke noe virkelig bomkjøp, det er sikkert spør du meg. Disse pcene holder seg også en del bedre i pris enn de fleste pcer. Lenke til kommentar
andrevr Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 kommer helt an på bruket ditt. Skal du drive mye med tunge programmer som f.ex videoredigering etc ville jeg nok gått for en litt kraftigere maskin. Driver du først og fremst med "internett/tekstbehandling ++" bruk, er det ypperlig. Pen å se på er den også. Du gjør ihvertfall ikke noe virkelig bomkjøp, det er sikkert spør du meg. Disse pcene holder seg også en del bedre i pris enn de fleste pcer. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Legg til 2000-3000kr til å kjøp deg den nest billigste ibook'en. Eller så kan du kjøpe 12" powerbook, mye smartere kjøp spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå