Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hull i stempel, hvorfor ?


hvor

Anbefalte innlegg

I går var jeg ute og kjørte med dtn min 04mod. og helt plutselig stoppet den, og etterpå var det null kompresjon. Noen kamerater kom og henta meg og så skrudde jeg opp sylinderen og da så jeg at det var hull i stempelet.

 

Har satt på nytt stempel nå, men er redd for at det skal bli hull i det også. Hva kan grunnen være til at det ble hull?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ikke an og ta på flere topp pakninger. og ja det er hull i toppen av stempelet, dvs at tennpluggen har brent hull :(

 

for liten dyse eller for varm tennplugg...

 

edit: eh, flere topp-pakninger? da får han dårligere komp og mindre effekt men kommer fortsatt til å svi hull i stempelet, det er ikke klaringen som er problemet her..

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

det du må gjøre er å sjekke pluggen. start opp sykkelen vanlig og la den bli varm , så kliner du til FULL GASS og dra sykkelen helt ut, på slutten av f.eks 3 giret drar du inn clutchen og kutter tenninga. Skru ut pluggen og se hvordan den ser ut. Du finner mange bilder på nettet som viser hvordan det ser ut når den får for lean eller rich blanding. Sjekk også at du har riktig varmeverdi på pluggen din (for varm sveiser hull i stempelet) (Jeg ville sjekka dette først da dysinga di ikke høres ut som den er helt "off")

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

skal sjekke pluggen senere. Men b9es bør vel funke greit, er hvertfall den jeg kjører med.

 

Brun plugg = perfekt blanding.

Svart plugg = for mye bensin/for mye luft

 

Men vil tru du har feil varmeverdi på pluggen din ja.

Edit:

Brun/Sjokolade brun plugg = Veldig bra

Svart/Mørk plugg = For mye bensin

Hvit/Grå plugg = For lite bensin

 

:)

Lenke til kommentar

skal sjekke pluggen senere. Men b9es bør vel funke greit, er hvertfall den jeg kjører med.

 

Brun plugg = perfekt blanding.

Svart plugg = for mye bensin/for mye luft

 

Men vil tru du har feil varmeverdi på pluggen din ja.

Edit:

Brun/Sjokolade brun plugg = Veldig bra

Svart/Mørk plugg = For mye bensin

Hvit/Grå plugg = For lite bensin

 

:)

 

Du vet vel at det kan være for mye luft eller for lite luft og?

Tok ikke med lys plugg, for det er veldig sjeldent at du får.

Lenke til kommentar

kan også komme av for høy kompresjon, for lav oktan eller sotavleiringer på stempel. Evt. en kombinasjon. Fikk hull i stempelet på min gamle DTR også da jeg kjørte med tynnere toppakning og 95 oktan. Da kunne jeg faktisk høre "diesel-lyd" når den jobbet hardt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...