hvor Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 I går var jeg ute og kjørte med dtn min 04mod. og helt plutselig stoppet den, og etterpå var det null kompresjon. Noen kamerater kom og henta meg og så skrudde jeg opp sylinderen og da så jeg at det var hull i stempelet. Har satt på nytt stempel nå, men er redd for at det skal bli hull i det også. Hva kan grunnen være til at det ble hull? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Sleng på noen fler toppakninger? (hev topplokket) Hull i stempelet, da mener du ved tennpluggen? Endret 4. april 2010 av Thomas. Lenke til kommentar
hvor Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Går ikke an og ta på flere topp pakninger. og ja det er hull i toppen av stempelet, dvs at tennpluggen har brent hull Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Går ikke an og ta på flere topp pakninger. og ja det er hull i toppen av stempelet, dvs at tennpluggen har brent hull for liten dyse eller for varm tennplugg... edit: eh, flere topp-pakninger? da får han dårligere komp og mindre effekt men kommer fortsatt til å svi hull i stempelet, det er ikke klaringen som er problemet her.. Endret 4. april 2010 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
hvor Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 har 88 dyse (76orginalt) og har yasuni cross effektanlegg og malossi trimreed. Må jeg dyse opp? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) det du må gjøre er å sjekke pluggen. start opp sykkelen vanlig og la den bli varm , så kliner du til FULL GASS og dra sykkelen helt ut, på slutten av f.eks 3 giret drar du inn clutchen og kutter tenninga. Skru ut pluggen og se hvordan den ser ut. Du finner mange bilder på nettet som viser hvordan det ser ut når den får for lean eller rich blanding. Sjekk også at du har riktig varmeverdi på pluggen din (for varm sveiser hull i stempelet) (Jeg ville sjekka dette først da dysinga di ikke høres ut som den er helt "off") Endret 4. april 2010 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
hvor Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 skal sjekke pluggen senere. Men b9es bør vel funke greit, er hvertfall den jeg kjører med. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 skal sjekke pluggen senere. Men b9es bør vel funke greit, er hvertfall den jeg kjører med. Brun plugg = perfekt blanding. Svart plugg = for mye bensin/for mye luft Men vil tru du har feil varmeverdi på pluggen din ja. Lenke til kommentar
GranPrismo Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 skal sjekke pluggen senere. Men b9es bør vel funke greit, er hvertfall den jeg kjører med. Brun plugg = perfekt blanding. Svart plugg = for mye bensin/for mye luft Men vil tru du har feil varmeverdi på pluggen din ja. Edit: Brun/Sjokolade brun plugg = Veldig bra Svart/Mørk plugg = For mye bensin Hvit/Grå plugg = For lite bensin Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 skal sjekke pluggen senere. Men b9es bør vel funke greit, er hvertfall den jeg kjører med. Brun plugg = perfekt blanding. Svart plugg = for mye bensin/for mye luft Men vil tru du har feil varmeverdi på pluggen din ja. Edit: Brun/Sjokolade brun plugg = Veldig bra Svart/Mørk plugg = For mye bensin Hvit/Grå plugg = For lite bensin Du vet vel at det kan være for mye luft eller for lite luft og? Tok ikke med lys plugg, for det er veldig sjeldent at du får. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 kan også komme av for høy kompresjon, for lav oktan eller sotavleiringer på stempel. Evt. en kombinasjon. Fikk hull i stempelet på min gamle DTR også da jeg kjørte med tynnere toppakning og 95 oktan. Da kunne jeg faktisk høre "diesel-lyd" når den jobbet hardt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå