Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke Power switch til og fungere

Anbefalte innlegg

Hei, jeg setter sammen en "gammel" pc nå. For og bruke den til litt media, lagring, backup osv. Men jeg har støtet på et problem. Jeg har koblet mer eller mindre alt sammen, nå skal jeg sette strøm i. På motherboarde ser jeg de rette leddene lyse når jeg kobler strømmen inn; Standby led osv. Men når jeg trykker på "på" knappen vil ikke pc'en starte. Jeg har koblet "PWR SW" inn i "PANEL", slik det står i bruksanvisning. Men pc'en starter fortsatt ikke.

Har noen en ide om hva jeg har gjort galt?

Tar imot all hjelp med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg setter sammen en "gammel" pc nå. For og bruke den til litt media, lagring, backup osv. Men jeg har støtet på et problem. Jeg har koblet mer eller mindre alt sammen, nå skal jeg sette strøm i. På motherboarde ser jeg de rette leddene lyse når jeg kobler strømmen inn; Standby led osv. Men når jeg trykker på "på" knappen vil ikke pc'en starte. Jeg har koblet "PWR SW" inn i "PANEL", slik det står i bruksanvisning. Men pc'en starter fortsatt ikke.

Har noen en ide om hva jeg har gjort galt?

Tar imot all hjelp med stor takk!

Forsøk å kortslutte de to pinnene med en skrutrekker el. (direkte på hovedkortet). Du bør også koble bort de andre pluggene der for å være sikker på at eks. reset ikke er aktiv hele tiden.

Lenke til kommentar

Det er en jumper (ofte i nærhet av batteriet) som det står clr_cmos eller Clear CMOS på. Om det er 3 pinner der flytter du den så den kortslutter 1-2 i stedet for 2-3 eller omvendt. Sett jumperen tilbake før du starter igjen.

Om det er 2 pinner kan det hende det ikke er noen jumper på, da kortslutter du de i ca. 10 sek, er det jumper der fjerner du den i ca 10 sek. Sett det som det var før du forsøker å starte igjen.

En annen mulighet er å fjerne CMSOS backup batteriet i 1 minutt. Det et rundt, blankt på størrelse med en 5 kroning.

Nedlastinger er her: http://www.aopen.nl/products_detail.aspx?Auno=259

Bilde av kort med jumpere: http://www.sharkyextreme.com/img/2003/01/aopen_845/ax4pe_diagram.jpg

Husk på at du kan ødelegge kortet om du bruker et AGP2 grafikkort på det.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er galt, koblet den til skjermen, men kommer ikke opp noe som helst. Vet ikke om det er noe galt med harddisken (Den er HELT tom) eller noe sånn. Vis det er en tom harddisk hva må jeg gjøre for og få loadet bios(?), opprativsystem(?) osv på den?

Jeg er ikke noe ekspert på dette området for og si det sånn.

Lenke til kommentar

Er svært klar over dette. Hadde lyst å prøve og få igang pc'en. Både for mestringens del, og en gratis computer jeg kan ha litt små lagring av film osv på. Ville ikke bruke penger på det...

Men når jeg plugger ut dingsen som står over pinnene ved siden av tastatur utgang, mus inngang osv, flikker det med lys på tastaturet når jeg tar dingsen på igjen, og akkurat når jeg tar den av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...