Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Pc'n min ville ikke starte i dag. Første gang jeg skrudde den på kom den fram til win-login, men mens jeg skrev inn passordet mitt skrudde den seg av. Etter dette har den ikke skrudd seg på i det hele tatt.

Relevant informasjon om maskinvare og operativsystem.

http://i44.tinypic.com/5exp9y.jpg

Det er altså netshop som har satt sammen pc'n, mens jeg har installert win7.

Når oppstod problemene? Installerte du noe maskinvare eller programvare rett før?

I dag morges. Har ikke installert noe nyt eller kobla til noe nytt.

Forklar mest mulig om problemet, og hvis du får en feilmelding, hva står det der?

Som over. Når jeg prøver å starte pc'n beveger viftene seg litt, men starter ikke ordentlig.

Har du nylig søkt etter virus og spyware/adware med ett oppdatert antivirusprogram og antispywareprogram?

Har avg som jeg kjører innimellom.

Har du nyeste drivere til all maskinvaren din?

Vet ikke. Jeg oppdaterer når pc'n ber meg oppdatere.

Har du lastet ned alle oppdateringer til Windows?

Ja, senest i går la jeg inn oppdateringer.

Er du sikker på at all maskinvare fungerer bra? F. eks. er en av de vanligste grunnene til at PC-en skrur seg av selv at CPU-viften (prosessorviften) eller PSU-viften (strømforsyningsviften) er defekt, slik at prosessoren blir for varm.

Pc'n har fungert smertefritt helt til nå. Har ikke peiling på hva som kan være galt.

Noen som vet hva som kan være galt? Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme tenkte jeg. Dersom det er igjen reklamasjonstid (5 år), og du ikke har vært inne i maksinen selv, eller selv påført maskvaren skader, så er det bare å be Netshop ordne opp.

Men ja, det høres ut som PSUen (strømforsyninga). PSUer slites, og man må regne med 10-20% effekttap pr år.

Lenke til kommentar

Det samme tenkte jeg. Dersom det er igjen reklamasjonstid (5 år), og du ikke har vært inne i maksinen selv, eller selv påført maskvaren skader, så er det bare å be Netshop ordne opp.

Men ja, det høres ut som PSUen (strømforsyninga). PSUer slites, og man må regne med 10-20% effekttap pr år.

Det står at det er et core i7 system, så effekttap kan neppe ha hatt en stor påvirkning i dette tilfellet, men mist har jo hatt en del problemer med dårlige komponenter tidligere.

Lenke til kommentar

Pc'n ble kjøpt rundt nyttår, så det høres veldig rart ut at psu'n skal svikte etter 4mnd?

Og svikte sånn plutselig? Merkelige greier.. Har prøvd å ringe netshop, men tviler på at dem åpner før tirsdagen. Typisk når jeg skal på lan i dag!:p

Edit 2: Filma det som skjer:

http://www.youtube.com/watch?v=e0_vv-6Xs-M

Endret av stian-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...