Proskiller Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hei, jeg har en ekstrajobb med oppussing av fritidsbåter. I denne jobben jobber jeg med to gamlekarer som fnyser av verneutstyr, den ene av dem er sjefen. For eksempel ble jeg satt til å bunnsmøre en båt, bunnsmøringingen inneholder løsemidler og det står på boksen at den er farlig ved innånding. Sjefen hadde ville ikke spandere på meg en gassmaske da den kostet 360 kroner og mente at så lenge det var god ventilasjon i hallen var det helt unødvendig. Utluftingen var grei den, men jeg kjente fortsatt stanken av avgassene, jobben tok 4 timer. Hva mener dere om dette? Et annet eksempel er: Jeg fikk i oppdrag å slipe ned en båt, med en sandsliper tror jeg dete heter, iallefall er det en elerktrisk slipeaskin som roterer. Denne lagde rimelig bra med støy da det hadde et avsug som var koblet til en støvsuger. Støvolumet kunne sammenlignes med å ha en støvsuger 30 cm unna deg. Denne jobben tok også 4 timer. Jeg klagde også på støynivået på dette, roblemet her var at de ikke HADDE hørselvern og de hadde aldri brukt noe hørselvern selv så dette gikk så bra. Frustrenende når sjefen har slike holdninger. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Håpløst av sjefen din... Arbeidstilsynet neste! Lenke til kommentar
Proskiller Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Må vel bli det om jeg gidder å ha denne jobben noe mer. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg anbefaler å tipse arbeidstilsynet uansett. Det er ikke lovlig, i alle fall ikke den løsemiddel-biten. Usikker på om akkurat din spesifikke situasjon krever hørselvern ihht. arbeidsmiljøloven og forskrifter, men på de fleste industriarbeidsplasser er det områder og arbeidsoppgaver som krever hørselvern Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Er det ikke 85dBA i 8 timer som er grensen i følge arbeidsmiljøloven, mens 130dBC er max tillatt? Selv tar jeg på hørselsvernet lenge før dette, er jo gjerne radio i de også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå