Gå til innhold

Sitteproblemer


Spartacus1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem når jeg sitter på syklen, dette gjelder både på raceren og terrengsyklen.

Jeg får vondt i venstre testikkel, den blir dyttet opp i magen under syklingen. Jeg har prøvd å justere settet etter alle kunstens regler men ingen ting hjelper. Jeg har også prøvd ulike sykkelshorts uten det hjelper.

 

Er det noen som har noen erfaringer med dette, og har noen tips?, da dette ødelegger sykkelgleden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har et problem når jeg sitter på syklen, dette gjelder både på raceren og terrengsyklen.

Jeg får vondt i venstre testikkel, den blir dyttet opp i magen under syklingen. Jeg har prøvd å justere settet etter alle kunstens regler men ingen ting hjelper. Jeg har også prøvd ulike sykkelshorts uten det hjelper.

 

Er det noen som har noen erfaringer med dette, og har noen tips?, da dette ødelegger sykkelgleden.

 

Har du prøvd andre typer seter? smalere, kortere typer. Jeg skiftet sete på terrengsykkelen min og det gjorde underverket. Det som satt der var like ille samme hvordan jeg stilte det inn. Hva har du under sykkel shortsen?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Selv justerer jeg setet slik at "snuten" peker nedover og bakkant dermed ser ut som en skikkelig spoiler. Jeg har ikke sett noen andre som justerer setet sånn. Dette gjør at jeg ikke belaster pungen, men har vekten på bakkant av setet. Jeg har kjøpt et mellombredt sete med litt polstring (på Biltema). Så lenge man sitter lett foroverlent fungerer dette utmerket og gir dessuten godt tråkk, både på veier og i lett terreng.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...