Gå til innhold

Passer Berbatov inn i United?

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS

En ting jeg er helt sikker på, det er at Owen aldri burde hatt 7'er drakten! Må spørre en gang til:Er det ingen som har link til målene

TomHel:Berba er mer en 10målsspiss enn 20måls. Han er nok best til å åpne forsvar, slå fine pasninger(gjennombrudds, og andre langpasninger,kortpasningsspill og flikker), og sette andre medspillere opp i gode posisjoner. Ser derfor argumentet med å bruke han som OM...

Men enig med deg. Vi trenger å forsterke. Ihvertfall med en backup til Scholes...Og med mindre man tar utgangspunkt i at Macheda tar steget opp til å bli en klassespiss i PL eller at Owen finner tilbake til god gammel målform, da må vi ha inn en kjappis på topp.

men hva er egentlig forventningene til Hernandez denne sesongen?

Er det muligheter for å få Benzema?

Så godt som ingen forventninger til Hernandez. Forhåpentligvis henter vi ikke benzema, han har solgt sjelen sin.

Helt seriøst, legg vekk de "vi-hater-berbatov"-brillene deres, er det noen lag i PL som har en bedre 2.spiss enn vi har i Berbatov? N'Gog, Chamakh og Santa Cruz blir smågutter i forhold..

Chamakh har da ikke fått nok tid til å vise seg, men han har definitivt starta bedre enn Berba. Anelka mener jeg også er bedre. Adebayor på likt nivå, selv om han forsvinner fra PL snart tror jeg.

Pool og Arsenal spiller med 4231 og 433, vi spiller med 2 spisser.
Lenke til kommentar

Helt seriøst, legg vekk de "vi-hater-berbatov"-brillene deres, er det noen lag i PL som har en bedre 2.spiss enn vi har i Berbatov? N'Gog, Chamakh og Santa Cruz blir smågutter i forhold..

Tror du virkelig Santa Cruz er 2.spiss for Man City? (eller 3-4.valg for den sags skyld?)

Tevez, Adebayor, Balotelli, Robinho, Santa Cruz, Jo er rekkefølgen i City.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kommer aldri til å skjønne det anyway, altfor positiv! ;) Neida, men det er bra for dere som er fornøyde da, kjenner ikke frustrasjonen som meg og noen andre her inne gjør nesten hver uke.

Hehe :) Jeg er frustrert over å slippe inn mål på slutten og for å slippe inn to mål. Jeg synes at vi offensivt fungerte bra. 2 mål og et brent straffespark borte mot Fulham er bra det. Og vi var uten Rooney.

Men er nogenlunde fornøyd, bare så surt å slippe inn mål på slutten og brenne straffespark. Det er jeg frustrert over. Ikke Berbatov

Lenke til kommentar

Chamakh har da ikke fått nok tid til å vise seg, men han har definitivt starta bedre enn Berba. Anelka mener jeg også er bedre. Adebayor på likt nivå, selv om han forsvinner fra PL snart tror jeg.

Arsenal og Pool spiller faktisk bare med en midtspiss.

Til nå i årets sesong har vi spilt en avansert form for 4-3-3 med to dyptliggende midtbanespillere og en playmaker som har total frihet. Også har vi to kanter og EN spiss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Arsenal og Pool spiller faktisk bare med en midtspiss.

Til nå i årets sesong har vi spilt en avansert form for 4-3-3 med to dyptliggende midtbanespillere og en playmaker som har total frihet. Også har vi to kanter og EN spiss.

AKA 4-2-3-1...?

Ja, egentlig. Men hvorfor det skulle ha noen som helst innvirkning på hvorfor Berba skulle være PL's beste andrespiss skjønner jeg ikke. Da Chamakh blir vår andrespiss, ettersom vi bruker en spiss, ikke tre som han antyder til.

Tosk. Hvor antyder jeg at Arsenal spiller med tre spisser? Leser du egentlig hva jeg skriver?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Hva betyr da den setningen? Har ingen mening i det hele tatt. Forøvrig la jeg ord i din munn når jeg skrev det, men jeg kan ikke se noen annen grunn til at den setningen skal være relevant.

Lagene som spiller med en spiss, trenger kun en "stjernespiss" ettersom bare en kan spille om gangen, og ingen har lyst til å sitte på benken i store deler av sesongen. Et lag vil spille med den beste start-11eren som mulig. Siden United spiller med to spisser, trenger de to stykker som leverer uke inn og ut. Arsenal spiller bare med en spiss, og investerte derfor i Chamakh til å være backup for RvP når han er skadet (som er ganske ofte). De forsterker heller lagdeler som trenger det mer ( Arshavin, Vermaelen, Squillaci osv). United har x antall spisser, og er på jakt etter Rooneys makker, fordi den nåværende ikke er optimal. Uansett, det blir feil å sammenligne med lag som bare spiller med en spiss. For ikke si at jeg tar det som en selvfølge at laget som har vunnet CL og PL jevnt og trutt de siste årene har en bedre stall enn alle andre(utenom Chelsea). Noe som hadde vært realiteten om det ikke var mulig for eiere å pisse penger inn i klubben (Chelsea og City).

Lenke til kommentar

Nå har jeg heller ikke sagt at Arsenal har en bedre stall en United, bare at jeg mener Chamakh har startet bedre, og at feks Anelka er en bedre spiss, enn Berba. Og i det er jeg ganske sikker på at de fleste her inne er enig med. Argumentet med at Berba spiller i en 4-4-2 er da ganske urelevant, spesielt da en skulle tro at det passet ball magikern bedre og spille med en partner.

Forøvrig stiller United med en 4-5-1, spesielt når Ronaldo var i klubben, men også nå.

Chamakh ble heller ikke hentet inn som backup til RvP, selv om det kan virke slikt. Chamakh ble hentet for å skape variasjon framover for oss, og har sålangt lyktes veldig bra med det. Selv om han har hatt et par stygge bom. Han tilfører, akkurat som Walcott, en helt annen spillestil, og tillater oss å spille mye mer direkte om det skulle trengs en gang, feks i en 4-4-2.

Lenke til kommentar

Totalt sidesporing men Chamakh bedre enn Berba i de to første kampene? Not for me hvertfall. Chamakh hadde en dårlig (PL-)debut mot Liverpool og Berbatov var strålende og en av våre beste mot NCastle. Chamakh var god mot Blackpool, men bortsett fra en herlig goal så var han ikke i toppen hos dere syns jeg. Mot Fulham var Berba god i første og dårlig i andre. Jevnt over, hårfint Berbatov før imo

Kan legge til at jeg ikke mener at det er klaseforskjell på prestasjonene hittil eller at Chamakh har vært mye dårligere enn Dimitar, men følte jeg måtte nevne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Spiller ikke Arsenal "Total football" = alltid 433? Ser enkelte likheter mellom Berbatov og Chamakh: missen på åpent mål mot Blackpool. United stiller ofte i 451 på bortebane, men når Berbatov spiller er det 422 som gjelder. Fyren er totalt ubrukelig uten en spissmakker. Men i forhold til pris så virker Chamakh som en god handel.

Når jeg leser lenger opp, så svarte jeg på Red Legend sitt innlegg, om at Chamakh og Ngog var smågutter i forhold til Berbatov. Barca har bare hatt en stjernespiss i stallen per sesong. Eto'o -> Zlatan -> Villa (Zlatan på vei ut?). United spiller med to spisser og da sier det seg selv at det er viktigere at begge to holdet høyt nivå enn for f.eks Arsenal og Liverpool som bare spiller med en. Er du ikke enig i at det var en teit sammenligning i innlegget til RedLegend?

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar

Niko: Jeg synes Chamakh har spilt bedre, men da har han spilt mot litt lettere motstand i Blackpool, og endel vanskeligere i Liverpool, så det er selvfølgelig ikke skrevet i stein at Chamakh har hatt en bedre åpning eller kommer til å ha en bedre sesong. You get the picture.

Tomhel: Ah, jeg reagerte på at du quota mitt innlegg samtidig, da jeg ikke helt skjønte hva forskjellen på formasjonenen hadde noen relevans for, ettersom det gikk på hvilken nest beste spiss i en klubb som var best :p

Forøvrig så er det vel enda offisielt sett enn 4-3-3. Men til nå i år har vi omtrent spilt slikt:

Diaby - Wilshere

Rosicky/Nasri

Walcott - Chamakh - Arshavin

Jeg vet ikke om vi kommer til å gå tilbake til en forholdsvis ren 4-3-3 når Cesc er tilbake og i slag, men det er en grei mulighet for det.

Lenke til kommentar

Det verste med kritikerne til Berba, er jo at de ofte ikke ser det positive han gjør på dårlige dager. Som f.eks åpner forsvaret flere ganger, spiller fri andre spillere, slår noen viktige pasninger, osv...

Han har målpoeng rundt hvert 161 minutt for United i PL(mulig jeg har regnet med ett par landskamper, men er sånn cirka). Rett og slett outstanding(som Semb sier det så pent). Og det er da umulig å mislike Berbashow? Er lojal som f... og fyren er jo en attraksjon i seg selv! :yes: Og man kan vanskelig komme utenom de gode tallene når man skal vurdere Berba i den røde trøyen...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...