Gå til innhold

Passer Berbatov inn i United?

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS

Tydeligvis populært og smittende på dette forumet å rake ned på Berbatov, selv om han absolutt er blant våre beste spillere og desidert vårt beste 2. beste spiss.. Voks opp!

Har vi 3 skadefrie spisser som er over "talent"-perioden av karrieren? Haddde vært ganske flaut å vært nr 3 til en sum av £30m. Blir vanskelig å rangere posisjoner opp mot hverandre men jeg teller lett 5-10 folk som er bedre enn han. Noen klager alltid, men når 90% av supporterne klager, så er det på tide å åpne øynene. Ignorant å mene at Berbatov er god nok per dags dato.
Lenke til kommentar

Før var det Fletcher og O¨Shea. Å finne syndebukker er veldig typisk. Nå i disse dager er det Berbatov. Om han ikke er en direkte grunn til at vi redder poeng eller noe lignende så skal han hakkes på.

Det er jo ikke Berbatov sin skyld at vi slipper inn to mål og et av dem på overtid. To mål er for mye

Igjen, jeg finner ikke syndebukker. Det begynner å bli frusterende på akkurat denne fronten i laget nå for meg og noen andre, og vi sier ikke disse ting bare for å si hva som helst..

Det er ikke poenget her. Han er ikke god nok som en fast spiss for oss, som TomHel sier. Huff, hvordan skal jeg forklare dette? Som sagt, jeg klarer bare ikke skjønne at dere klarer bare å se den "positive" siden med Berbatov, for han funker rett og slett ikke som han skal i klubben vår. Jeg ser jo at han har talent... jeg ser jo at han kan produsere magi av og til, jeg er faen ikke blind. Men han har ikke det som skal til for å bli hit i Utd, og selv når han gjør det bra er det vanskelig for meg å være 100% glad som Goldwing nevnte tidligere, fordi han forblir fortsatt den spilleren han er, at han kommer til å irritere igjen på våre fjernsyn om en uke igjen, og det er ikke bra nok for oss.

Vi er Manchestesr United, og vi trenger ihvertfall en spiss som tar NOENLUNDE vare på sjansene sine; og nå snakker jeg ikke bare om 100% sjanser men f.eks et par av de han hadde i dag. Han er litt for "cute" som vi så når han klarte å f.eks ignorere Chicharito i dag, når han f.eks kunne tatt ett touch etter herlig spill av Valencia men prøver heller på noe ekstraordinært og bommer helt på ballen. En god spiss der kunne kanskje scoret på den måten som Berba prøvd å score på, altså det signatur-skuddet til Berba som han tar sidelengs i luften.. men hadde en veldig god spiss faktisk prøvd det der? Jeg velger å si nei, han kunne tatt et touch å sette opp, og avsluttet KALDT i hjørnet. Det er ikke noe som kommer opp i hodet til Berba, fordi han har såpass talent og selvtillitt til at han er sikker på at han er god nok til å klare sånne ting; men det funker ikke. Og bevegelsen som en EKTE SPISS er også noe som mangler, så dere løpet Zamora tok i forkant av 1-1 målet? Berba gjorde ikke det EN gang i dag, Sky-studio nevnte dette etter kampen.. han sto rett utenfor/innenfor feltet og ba etter ballen, fikk den der helt stille, også prøvde han på noen bevegelser før han da så om skudd/pasningsmulighet. Han må skjønne at som en spiss så må han gi midtbanen mange flere valg og "force the issue" selv. Jeg har lyst å ta med det at han ikke presterer bra nok når det er en vanskelig fase i kampen, og bare heller når hele laget har god kontroll, eller om vi spiller mot Wolves/Newcastle; men jeg har da allerede skrevet om det et par sider tilbake, så ja. Men som GW sier:

"Når Andy Cole brant sjanse på sjanse og hadde en ræv kamp, mistet jeg aldri troa på at fuck, nå skjer det noe her! Når Berbatov får ballen vet jeg at det ikke blir mål med mindre det er Hull hjemme. Sånn er det."

Berbatov er en fotballspiller som kan fungere som Gud i noen klubber. Jeg klarer ikke lyve, og jeg er nå på dette forumet, og du kan kalle det dumt, og drama, og unødvendig; men nå er meg og Goldwing oppriktige her og sier hva vi mener. Vi klarer ikke støtte ham når han gjør det bra på samme måte som vi kan med kanskje alle andre Utd-spillere, fordi han forblir den spilleren han er. Og det er som jeg har forklart en spiller som kan mye, men er ikke det vi kanskje trenger ved siden av en "ikke-goalgettertype" Rooney. Han kan skape mye, han kan mye, men det funker ikke helt når vi trenger ham mest; det funker ikke helt KAMP ETTER KAMP og det funker ikke helt for meg som supporter. Nå er det jo ikke om meg her, men jeg må jo få lov til å si det jeg har lyst å si; jeg prøver nå å si det på en fornuftig måte.

Så jeg må nesten beklage for at det blir så mye drama her, og at vi kanskje burde "gitt oss", "grow up" osv som diverse folk vil, men det må jo bli sagt. Utd er utrolig viktig for meg, og Berbatov som hovedspissen nå er en stor del av Utd; og når meg og kanskje et par andre her ser at det er noe som ikke helt stemmer og at det er noe vi vil skal bli forandret, så må vi få lov til å si det så lenge vi ikke er downright irriterende/provoserende. Det er trist at det må være såpass klaging på gang her, men hva kan man gjøre?

Så jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre/si, men dette er bare sånn det er. That's life, I guess.

EDIT: Og ja, btw, må også si at alt dette har veldig lite å gjøre med bare resultatet i dag. Det er ikke det som er poenget.

Og nei, jeg nevner ikke prislapp en gang her. Det er heller ikke det det er fokus på.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Helt seriøst, legg vekk de "vi-hater-berbatov"-brillene deres, er det noen lag i PL som har en bedre 2.spiss enn vi har i Berbatov? N'Gog, Chamakh og Santa Cruz blir smågutter i forhold..

Endret av RedLegend
Lenke til kommentar

Selvsagt ville det vært en mindre sak om Nani satte straffen, men det har lite med Berba sin prestasjon å gjøre. Jamfør mine kommentarer i pausen, jeg merket meg Berbatov ut som svak allerede da. Så det har ikke bare sammeheng med sure druer som følge av et poengtap. Det forsterker natutligivs inntrykket fordi vi begynner å gå laget i sømmene og fokusere på hva som gikk galt, det er ikke like lett å gjøre når man er fornøyd med tre poeng. :)

Lenke til kommentar

Herreud RedLegend, det er ikke bare "hvem som er bedre enn hvem". Vi sammenligner jo ikke en gang akkurat nå, snakker bare om problemene Berbatov har i Utd. Og dette hadde ikke vært en ikke-sak om Nani hadde satt straffen for min del; selvfølgelig hadde det ikke vært så mye fokus på det nå men det er jo bare naturlig. Poenget er at noen av oss har følt dette lenge og det har vært frusterende lenge nok.

Selvsagt ville det vært en mindre sak om Nani satte straffen, men det har lite med Berba sin prestasjon å gjøre. Jamfør mine kommentarer i pausen, jeg merket meg Berbatov ut som svak allerede da. Så det har ikke bare sammeheng med sure druer som følge av et poengtap. Det forsterker natutligivs inntrykket fordi vi begynner å gå laget i sømmene og fokusere på hva som gikk galt, det er ikke like lett å gjøre når man er fornøyd med tre poeng. :)

Akkurat.

Lenke til kommentar

Det du sier der er faktisk helt sant. Tror helt ærlig at Oezil kunne hjulpet på denne fronten, men neida. Vi trenger kreativitet i midtbanen, ala Scholes 5+ år siden. Når han kunne løpe fram og bak i hele 90 min og klarte å score i annenhver kamp (litt overdrevet kanskje men dere skjønner poenget). Men jeg tror ikke Berbatov kan fungere for oss fast sånn som ting er nå.

Scholes er jo selvfølgelig fortsatt veldig kreativ, men han er for gammel til å bli fokuset på laget nå... selv om jeg elsker ham dypt og kan glatt se han spille noen år til.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Helt seriøst, legg vekk de "vi-hater-berbatov"-brillene deres, er det noen lag i PL som har en bedre 2.spiss enn vi har i Berbatov? N'Gog, Chamakh og Santa Cruz blir smågutter i forhold..

Chamakh har da ikke fått nok tid til å vise seg, men han har definitivt starta bedre enn Berba. Anelka mener jeg også er bedre. Adebayor på likt nivå, selv om han forsvinner fra PL snart tror jeg.

Lenke til kommentar

Han kunne så absolutt blitt en type Lampard for oss, kreativ er han også. Problemet mitt med han er at han blir skadet veldig lett, og jeg er ikke helt sikker på om han plutselig klarer å takle hvor fysisk PL er nå som han allerede er 27 og er vandt med mye "lettere" spilleforhold. Men man vet jo aldri, hadde personlig vært med på det kjøpet altså... men det skjer jo ikke. Vi får ikke inn noen nå. Får se hvordan Bebe gjør det for oss da.. huff.

Lenke til kommentar

Men igjen, det er ikke snakk om ikke-sak osv osv. Kanskje dette bare er feil tråd å ta det opp i siden dere tror hele tiden det er linket til denne kampen; og det er jo selvfølgelig relevant men det er absolutt ikke bare om denne kampen i det hele tatt. Menmen, føler det som kunne blitt sagt har blitt sagt.

Lenke til kommentar

Sesongens første poengtap var et faktum og syndebukken skulle pekes ut. Det var vel neppe en overraskelse at hakkekyllingen i denne omgangen skulle bli Dimitar Berbatov.

Dette temaet er stadig vekk hett, og derfor har jeg valgt å slenge opp en spesifikk tråd der alle kan få komme med meningene sine uten at det forsvinner med kamptrådene.

Kjør debatt! :)

Lenke til kommentar

På sitt beste er Berbatov verdensklasse, og den beste spissen i det han er god på! Men på sitt verste er han kun en habil Tippeligaspiller... Men jeg håper han viser seg mer fra verdensklassesiden i år, enn den dårlige Berbatov som folk klager på gang på gang.

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt over den voldsomme kritikken som Berbatov har fått etter denne kampen. Jeg synes langt ifra han var den dårligste på United, og jeg har sett han gjort mange dårligere kamper. Når det er sagt så kjenner jeg ikke frustrasjonen på kroppen da jeg ikke holder med United og ikke vil laget vel. Jeg kan absolutt se hvorfor en spiller som Berbatov, som er en etablert spiss og som var såpass dyr, får kritikk. Kroppsspråket og attituden hans gjør ikke akkurat at en supporter får ekstra tro på at det vil løsne for han. Men som sagt så synes jeg ikke Berbatov skal ha noe særlig skyld for poengtapet idag. Han er en angriper med ekstremkvaliteter som er mer enn god nok for United på sitt beste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...