Gå til innhold

Passer Berbatov inn i United?

Latias

Anbefalte innlegg

Ser den tc og er egentlig litt halvveis enig. Berbatov er en spiller man heller bør bytte ut etter 60-70 min om man jakter scoring. Likevel er jo du ganske anti-Berbatov fra før da, siden han var grunnen til at Tevez spilte lite.

Har stor sans for Berbatov egentlig, men han funker ikke i Man Utd når man skal beleire boksen til motstanderen. Har sagt i lang tid at han kunne gjort det sterkere i en annen klubb, og står for det fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke si noe annet enn at dette har ingenting å gjøre med Tevez, 100% ærlig. Anti-Berbatov begynte aldri pga. det, du kan lese tråden fra dagen Berba kom. Jeg var faen meg glad. Gidder ikke si noe annet. Jeg føler at jeg har forklart problemet Berbatov har i klubben en del, og sier meg fornøyd at du og kanskje andre her skjønner det halvveis egentlig.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Provoserende å se hvor elendig folk er til å vurdere spillere og kamper, men jeg skal holde kjeft før jeg har tråkket over min besøkelsestid. Dette blir min siste post.

Kantspillet var ikke godt i dag, men har du sett hvordan Fulham spiller? Nei, tydeligvis ikke. Det er ikke bare bare å dribble av 100 mann og legge ballen på et sølvfat til Berbatov i hver match. Noen ganger må spissene vise litt guts og skape noe sjøl. Egentlig fikk han nok til å score både 1 og 2, men det klarte han selvsagt ikke. Når Fulham ligger lavt og er aggresive i sideforskyvingen blir det lite rom på kantene, det sier seg selv. Valencia var langt ifra god nok, men han har i det minste levert før. Berba har aldri gjort en god kamp mot jevnbyrdig eller bedre motstand. I dag var Fulham jevnbyrdig og da har vi ikke nok matchvinnerkvalitet som vi har vært så heldige å ha tidligere. Berbatov er så ufarlig at det på grensen til absurd. Jeg hadde lett byttet han med Bobby Zamora om Fulham hadde vært på gli, noe de neppe er. Zamora bringer i det minste litt innsats og endproduct på banen, mens alt Berba er i stand til er å røre folk med en fin piruett på midtbanen.

Som Tc skrev til meg for litt siden, så blir han oppriktig trist når Berbatov spiller. Noe av gleden er borte når vi spiller med en person som ikke gir en dritt for laget og som spiller som David Bellion x10. Jeg har det akkuratt likedan og det er faktisk vondt å erkjenne. Jeg har aldri i mitt liv hatet en United spiller, men Berbatov har jeg null sympatier med. Det er nesten så jeg håper han bli buet på, så han selv skjønner hvor innihelvette mange han irriterer med sitt late-jeg.

Finnes minst 20 spisser i PL som er bedre. Minst.

Ble stukket av veps i natt, noe som er en sann historie. Den hadde mer brodd og baller enn Berbatov noen gang har vist. Synd jeg knuste den i gulvet, for jeg kunne sendt den til fergie via posten, så vips hadde vi hatt en giftigere spiss enn det vi har pr idag.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Uansett om han hadde en dårlig andre omgang, så er det ingen jeg heller vil ha i United enn Berba, gogutten min :D .Lojal som få og vi flyr jo skyhøyt når han scorer :thumbup:

Altså han er jo bra til å åpne forsvar, sette opp andre medspillere og har en pasningsfot ut av en annen Verden. Men, ser problemet på topp og håper man gjør alvor av offensiv midtbanepratet hvis han leverer flere omganger som dagens 2.omgang...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Ble stukket av veps i natt, noe som er en sann historie. Den hadde mer brodd og baller enn Berbatov noen gang har vist. Synd jeg knuste den i gulvet, for jeg kunne sendt den til fergie via posten, så vips hadde vi hatt en giftigere spiss enn det vi har pr idag.

Takk for latterkrampen jeg har fått :p

Lenke til kommentar

7/10 til Berbatov? Seriøst? Fyren gjør jo en elendig kamp. Bommer med den største selvfølgelighet på alt som heter sjanser. Kan faen ikke heade litt en gang, og skuslet trolig bort en assist ved å skyte istedenfor å sentre til en bedre plassert Chicarito ved en anledning. Greit nok, han la ballen tilbake til Scholes, men det var nesten det eneste konstruktive han gjorde gjennom hele kampen, og det var jo ikke akkurat en ferdigscora assist heller.

Lenke til kommentar

7/10 til Berbatov? Seriøst? Fyren gjør jo en elendig kamp. Bommer med den største selvfølgelighet på alt som heter sjanser. Kan faen ikke heade litt en gang, og skuslet trolig bort en assist ved å skyte istedenfor å sentre til en bedre plassert Chicarito ved en anledning. Greit nok, han la ballen tilbake til Scholes, men det var nesten det eneste konstruktive han gjorde gjennom hele kampen, og det var jo ikke akkurat en ferdigscora assist heller.

Kunne ikke sagt det bedre. Og ja det var Chicharito, ikke Valencia som jeg skrev tidligere. Herregud så enig, og inge kan si at Geir M er anti-Berba eller noe. Det må nesten sies at du ser på Berba spille med noen heftige briller nå, Alt-Ctrl. Og du ga heller ikke et (godt) svar på mitt eller Goldwing sitt innlegg.

Klarer ikke fatte og begripe at du klarte å se en 7/10 kamp av den samme mannen jeg så en maks 3-4/10 kamp. Huff.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Fy faen, du er helten min. :lol:

Lenke til kommentar

Hvor mange på United var egentlig bedre enn Berba idag da? Scholes, van der Sar og kanskje Nani etter at han kom inn.. Hvorfor er det Berba som blir hakket på da? Hver jævla gang United taper blir Berba syndebukken, er jo helt latterlig..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor mange på United var egentlig bedre enn Berba idag da? Scholes, van der Sar og kanskje Nani etter at han kom inn.. Hvorfor er det Berba som blir hakket på da? Hver jævla gang United taper blir Berba syndebukken, er jo helt latterlig..

Det gleder hjertet mitt å se at noen forsvarer Berba, synes at han var bra idag. Det smerter meg å se denne heksejakten folk driver med i her forumet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Berbatov: 27 passes, 4 unsuccsesful, 1 assist. 7 shots, 2 off target, 1 blocked.

Zamora: 31 passes, 5 unsuccsesful, 1 assist. 4 shots, 3 off target, 1 blocked.

Har du statistikken på antall ganger spillerene har brøytet seg fram og vunnet ballen for laget sitt også da? Der er det nok en ganske klar seier til Zamora. Han var enorm på topp idag med jobbing og sliting. Når det er sagt var ikke Berbatov så utrolig forferdelig som folk skal ha det til heller.

Lenke til kommentar

Før var det Fletcher og O¨Shea. Å finne syndebukker er veldig typisk. Nå i disse dager er det Berbatov. Om han ikke er en direkte grunn til at vi redder poeng eller noe lignende så skal han hakkes på.

Mentaliteten bak det er jeg usikker på. Det er vel slik somme personer reagerer på skuffelser. Personlig tror jeg ikke det har så mye med Berbatov å gjøre annet enn at han har et "gi faen" kroppsspråk som kan virke provoserende.

Det er jo ikke Berbatov sin skyld at vi slipper inn to mål og et av dem på overtid. To mål er for mye

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du statistikken på antall ganger spillerene har brøytet seg fram og vunnet ballen for laget sitt også da? Der er det nok en ganske klar seier til Zamora. Han var enorm på topp idag med jobbing og sliting. Når det er sagt var ikke Berbatov så utrolig forferdelig som folk skal ha det til heller.

Ingen tvil. Zamora var god i dag. Men allerede i første omgang (der Scholes + Berba var BB for oss) så får Berbatov piss på fat her inne. Det blir jo bare feil. Han var ikke god i andre heller, men vi sleit kollektivt. Det var ingen som led noen nød pga Berba hvertfall. Kroppspråket hans var til og med bedre i dag.

Statistikken melder om 2 interceptions på Bobby, 0 på Berba. Henholdsvis 4 og 5 suksessfulle taklinger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror vi er ganske på bølgelengde her. Var ikke særlig skuffet over Berbatov etter første omgang og syntes heller at Chicharito, Park og Valencia hadde vært svake offensivt. Berbatov hadde jo dessuten 2 skudd med trøkk.

Det er jo først og fremst de samme som alltid har vært negative til Berba som roper høyest her da, men vil ikke si det er dommedag at han har en dårlig kamp. Mener å huske at han gjorde en god figur mot topplaget Chelsea mot slutten i CS også.

Lenke til kommentar

Statistikk forteller bare en liten del av kaka, når skal folk lære seg det? Det er ikke uten grunn at så mange reagerer. Hvorfor skulle jeg eller andre være ute etter Berbatov egentlig? Jeg ønsker bare at United skal gjøre det godt og jeg har flere ganger i preseason skrevet masse positivt om bulgareren, så det er ikke stahet/stoltheten det står på. Jeg håper alltid at jeg tar grisefeil når jeg hevder at en spiller ikke er/blir god nok, slik jeg gjorde med Fletcher engang i tiden. Så ærlig skal jeg være. Men selv om Fletch ofte ble gjort til syndebukk, av meg selv inkludert, så var det ingen Utd supportere (meg bekjent) som reagerte så sterkt som tilfellet er med Berbatov. Det har med kjøpssummen, alderen, kroppsråk spesielt, spillestil osv å gjøre. Fletcher har alltid gitt alt for laget, noe enhver supporter setter pris på. Gir man alt så er det lov til å ikke lykkes, faktisk. Se bare på Gibson som uten tvil mangler langt mer enn Berbatov, men likevel mottar han ikke en brøkdel av samme dose kritikk. Vi skriver at vi ikke syntes han er god nok, men ingen gir responderer på samme vis som mot Berbatov og det er ingentvil om at Berba er en mye bedre spiller enn Gibbo. Så det er en kombinasjon av ting.

Ps. Den "målgivende" passningen var en 4m trilleball, så den får han ikke mye kredit for. Det er Scholes sin prestasjon ene og alene, så den lar vi ligge død.

Alle som har øyne ser at at Zamora vant alt som var av dueller og de han ikke vant, falt til lagkamerater. For Fulham var Zamora en de kunne bruke for å flytte opp spillet, holde på ball og slå langt på. I tillegg til det faktum at han er nokså målfarlig. Han er hele tiden en trussel, noe Berbatov ikke er. Det er her skoen trykker for meg, for jeg syntes også at bulgareren er en facinerende og artig spiller å se på. Problemet er bare at jeg aldri føler at han stiger frem og viser en vinnerskalle når ting butter i mot, i steden bommer han på halvsjanser, sutrer og ender opp midt på treet. Selv om det som oftest finnes dårligere spillere på banen er det individer som i andre kamper har stått frem og bevist at de kan. Det gjør aldri Berbatov. Jeg vet om et unntak og det var mot Sunderland H i fjor eller forifjor, samt Bolton borte for et par år siden.

Man kan se på statistikken så mye man bare vil. Berbatov spiller for et av verdens beste fotballag og da nytter det ikke å si "hei, han scoret faktisk 12 mål og hadde et par assist" og hevde at det holder vann. Det er ingen som benekter at Berbatov er en ålright spiller, men han har enda ikke bevist når det virkelig gjelder og over flere sesonger, til den prisen, er det ikke rart folk har mistet tålmodigheten. Så at han har et halvfullt beger fra før av er helt korrekt, akkuratt som Nani hadde. Men nå har han levert over tid og derfor har han bygget seg opp en aksept, eller en kvote om du vil. Selv om han bommet straffe i dag og egentlig ble den store syndebukken, er det "ingen" som henger seg etter han, fordi shitt happens. Alle har lov til å drite seg ut, gjøre feil og ha noen dårlige kamper. Men man MÅ ha mer en noen få gode opptredner mot slaktoffer før man har råd til å gå på lange formsvikter uten at folk mister beherskelsen.

Et godt eks er Carrick. Han har vært drita dårlig i to sesonger, men det tok nesten en sesong før enkelte fikk opp øya. Man har en uforklarlig tro på spillere som har bevist før, akkuratt som det ligger i underbevissheten. Når Andy Cole brant sjanse på sjanse og hadde en ræv kamp, mistet jeg aldri troa på at fuck, nå skjer det noe her! Når Berbatov får ballen vet jeg at det ikke blir mål med mindre det er Hull hjemme.

Sånn er det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...