Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Felgen(e) har rustet fast!

Anbefalte innlegg

Har en Vectra97 som jeg tenkte jeg skulle bytte til sommerfelger på, men får ikke av vinterfelgene (stålfelger)! De har totalt og ytterlig rustet fast til navet (hvis det er det som er navnet).

Har prøvd spenne\hammer\slegge, slå bak\foran\oppe\nede, men den sitter bom fast. Har også gått amokk med wd40. Eneste jeg ikke har turt prøve er å løse muttrene litt og ta meg en liten kjøretur..

Finnes det noe verktøy jeg kan kjøpe for å få av felgen? Ser for meg da noe klype lignende greier som jeg kan feste i felgen, med en slags skrue i midten som jeg kan stramme for å presse felgen ut. Finnes noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå med slegge o.l gjør fort mere skade enn nytte.

Jeg har hatt samme problem på min forrige bil (Ford) før jeg begynte å benytte litt kobberpasta mellom nav/flate og stålfelg.

For å få det løsnet opp de gangene det satt fast løsnet jeg "litt" på boltene og kjørte forsiktig litt at og frem på parkeringsplassen samtidig med middels kraftige rattutslag (svinging).

Du hører fort når det slipper ( et knepp fra hjul(ene) ) .

Lenke til kommentar

Veldig fint triks er å løsne alle boltene et par runder for så og kjøre litt rundt på gårdsplassen å ta et par "bråbremser". Da bør de løsne!

Edit: Hvis du svinger fram og tilbake er det kanskje enda lettere for at de løsner ja...

Endret av Zalo Ultra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...