Postkassestativ Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Har et seriøst stort problem. Bremsepedalen på bilen min går rett i dørken etter at jeg bytta bremsene framme. Jeg har luftet systemet uten hell. Hvis jeg pumper den, så svikter den ikke. Kan ikke fatte og brgripe hva som kan være galt lengre. Blir værre for vær dag. Lenke til kommentar
minibil Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Har et seriøst stort problem. Bremsepedalen på bilen min går rett i dørken etter at jeg bytta bremsene framme. Jeg har luftet systemet uten hell. Hvis jeg pumper den, så svikter den ikke. Kan ikke fatte og brgripe hva som kan være galt lengre. Blir værre for vær dag. Høres ut som om det er lekk et sted, så når du bremser blir det for stort trykk å "renner" ut et sted, sjekk alle koblinger/rør. Få en til å bremse mens du ser om det lekker Lenke til kommentar
Indian Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Har et seriøst stort problem. Bremsepedalen på bilen min går rett i dørken etter at jeg bytta bremsene framme. Jeg har luftet systemet uten hell. Hvis jeg pumper den, så svikter den ikke. Kan ikke fatte og brgripe hva som kan være galt lengre. Blir værre for vær dag. Høres ut som om det er lekk et sted, så når du bremser blir det for stort trykk å "renner" ut et sted, sjekk alle koblinger/rør. Få en til å bremse mens du ser om det lekker Det er for lite opplysninger du gir. Nøyaktig hva er det du har byttet? Hvordan gikk du frem? Hvis det er lekkasje vil du miste bremseveske. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Den beste luftemotoden er når det blir satt trykk på bremsevæsketanken, da fungerer det alltid å lufte. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Skiftet klosser å skiver framme. Tok av kalippterne og satte inn nye klosse, satte på nye skiver og monterte kalippterne igjen. Har rengjort og smurt kalippterne i dag uten hell. Det forsvinner ikke bremseveske noen steder. Endret 4. april 2010 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Kalkveien Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 har du prøvd å lufte bak også? Jeg var borti det en gang. Men kan også bety defekt mastersylinder Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Beskrivelsen passer med luft i systemet. Husk også at bremseveske anbefales å byttes (totalt) hvert annet år. Den vil oppta fuktighet over tid og miste sine egenskaper. I ditt tilfelle er det nok luft som er hovedårsaken (forutsatt at du ikke mister bremseveske). Dette er alvorlig og bilen må ikke benyttes før problemet er løst. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Synes jeg har luftet å luftet hele tiden jeg, det kan sikkert være en fordel å skifte bremseveske da. Skal skifte bakbremser snart, så jeg skal ta meg en storoverhaling av bremsene da. Bilen bremser sånn på kanten bra nok nå, men det blir utbedret i løpet av uka. Funker ikke det må jeg vel prøve og skifte hovedsylinderen. Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Har du luftet alle kalipperene? Start med den lengst unna beholder/sylinder, og jobb deg frem. Eks: H bak, V bak, H foran, V foran. Men er det nødvendig å koble av bremseslangen for å bytte klosser og skiver? Jeg pleier bare å stripse opp kalipper et sted, så den ikke dingler etter slangen. Uten å røre slangen.. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Det er 0 luft i systemet, frambremsene er nye, å bakbremsene er litt på kanten men akseptable. Selvstramminga funker. Ingen tengn til lekkasjer noen plasser. Bremsevæskenivået synker ikke. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Sikkert luft i ABS-enheten... Den må du lufte med spesialverktøy Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Hadde det bare vært ABS så Ettermonterte ABS på en annen Astra. Hadde ikke problemer med lufting på den bilen.... Endret 7. april 2010 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Hvis jeg pumper bremsen å holder den litt inne, er den stabil på det punktet. Se bort i fra alt d som er skrevet, å si det som faller deg inn som kan være feilen Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Kanskje det er lekasje på bremsekraftforsterkeren. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Kanskje det er lekasje på bremsekraftforsterkeren. Skulle det da ikke ha minsket bremseveske? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Nei, den bruker ikke bremsevæske, den går kun på undertrykk fra innsugsmanifolden. For å teste den så gjør du følgende: Pump på bremsepedalen til den blir steinhard, så holder du benet ditt på pedalen mens du starter opp bilen, kjenner du at pedalen går ned når du starter den så er bremsekraftforsterkeren i orden Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Det gjør den, prøvde det senest i kveld Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvis jeg pumper bremsen å holder den litt inne, er den stabil på det punktet. Se bort i fra alt d som er skrevet, å si det som faller deg inn som kan være feilen Siden du må pumpe. Luft eller vann i bremsevesken. Dette er farlig. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 Vann kanskje ja, tror jeg bytter bremsevæske i morgen. Hvis ikke bremsene funker optimalt etter dette så vet jeg faktisk ikke hva jeg gjør, må ha bilen i orden. Har ikke vært på jobb denne uka pga. bremsene. Det lengste turen jeg tar er til butikken i max 50km/t. Bremsene funker sånn ca. men ikke direkte farlig, men jeg legger ikke til flere mil før de er fikset. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Om det var vann, så ville det ikke gitt slike symptomer. Vann lar seg i likhet med olje og bremsevæske ikke komprimere, og vil dermed ikke gi sviktende pedal som blir bedre ved pumping (og jeg ser ikke hvordan lekkende bremsekraftforsterker skal kunne gi slike symptomer heller), men vannet har derimot minst tre andre ugunstige egenskaper: 1) det fryser i kulde, 2) det koker ved "lav" driftstemperatur, og 3) det fører til at ting ruster. Om det er kommet luft inn ved hovedsylinderen kan du måtte pumpe forbausende mye og lenge før denne kommer ut av lufteniplene, og fylle etter med ny væske i beholderen flere ganger i løpet av prosessen (følg med at det aldri går tomt og slipper inn ny luft!!), noe som også betyr at du får byttet ut mesteparten av væsken i systemet. Du ser lett forskjell på farge når den nye væsken kommer fram til calipere/hjulsylindre, med mindre den gamle væsken faktisk var ganske ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå