andeham Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Mange Nikon-eiere kan puste lettet ut, for nå har det kommet nytt batterigrep til flere av de rimelige modellene. Les mer Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Dette er vel strengt tatt ikke noe nytt? Batterigrep til disse kameraene har vel vært i salg en god stund allerede? Er vel to år siden jeg kjøpte batterigrep til mitt D40 som jeg hadde da. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg har lett etter det det et par ganger, men ikke funnet noen til en overkommelig pris, snakker da om 5-700,- uten frakt, sendt fra utlandet. Så dette kommer nok som en positiv nyhet for mange, jo. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Da har du lett dårlig. Det kryr av dem på eBay, fra 200kr og oppover, inkl frakt. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Meh. Det lar seg ikke gjøre å ha en velfungerende utløserknapp på batterigrep for disse kameraene siden de ikke har de nødvendige kontaktene. Da må man bruke en slags nødløsning med IR-sender på batterigrepet, som medfører at man må justere kameraet for hver gang man bytter mellom knappen på kameraet og den på grepet. Dette, kombinert med det faktum at i alle fall D40, og formodentlig også de andre kameraene, har veldig god batterikapasitet, og sin hovedfordel i det at de er veldig lette og kompakte, gjør at jeg ikke helt ser poenget. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Mange ser ikke nødvendigvis "lett og kompakt" som en fordel, da jeg kjøpte batterigrep til mitt 400D var det natt og dag å holde. Tidligere hadde jeg grep med to fingre og halve håndflaten, nå er det mulig å bruke hele hånden til å støtte med. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Kjøper man lite og lett DSLR og bruker det som argument, så skjønner jeg ikke poenget med vertikal grep. Skal man ha noe større og tyngre for bedre stabilitet; kjøp større/dyrere kamerahus Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Billigere med 400d og grep enn 5D eller 1d, som er større... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Kjøper man lite og lett DSLR og bruker det som argument, så skjønner jeg ikke poenget med vertikal grep. Skal man ha noe større og tyngre for bedre stabilitet; kjøp større/dyrere kamerahus Tenk om man ikke kjøper det fordi det er lite, men fordi det er billig, som jeg er sikker på at 99% av de som kjøpte en D40 gjorde. Skal man da ikke få lov til å bruke batterigrep? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg