Henriette.. Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hei, for noen år siden merket jeg en utrolig rar følelse, og i januar fant jeg ut av at det heter depersonalisering. Dette kan også være et syndrom hvis det er ekstra ille. Jeg er 98% sikker på at jeg har dette syndromet, og jeg vil gjerne skjekke meg.. Hvordan? Skal jeg bare gå til doktoren og si ifra? kommer han til å ta blodprøver? er det medisiner som hjelper mot dette? Håper på svar!! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Føler man at noe er galt så SKAL MAN besøke lege for å få riktig diagnose. Selvdiagnose og selvmedisinering kan være riktig skadelig. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Da har du allerede har tatt en online-test? Det er nok bare en lege/psykolog som kan gi en endelig diagnose. Ta en tur til fastlegen og fortell han det du tror. Tror ikke det innebærer noen blodprøver, eller andre fysiske grep annet enn mulig medisinering. Endret 4. april 2010 av toro2 Lenke til kommentar
Henriette.. Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Da har du allerede har tatt en online-test? Det er nok bare en lege/psykolog som kan gi en endelig diagnose. Ta en tur til fastlegen og fortell han det du tror. Tror ikke det innebærer noen blodprøver, eller andre fysiske grep annet enn mulig medisinering. Jeg har ikke tatt en online test, men vi hadde et prosjekt på skolen hvor vi skulle bruke grupper, og ha et foredrag om en sykdom/syndrom. Og dermed kom jeg over å lese om depersonalisering, jeg la med en gang merke til at det er akkurat slik jeg har det, så jeg har fortalt det til helsesøstra på skolen, men hun visste ingenting om det, så jeg vurderer å gå til legen jaa.. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Gjør det du, han vil gi en henvisning til psykolog/psykiater. Hvis fastlegen din er en sopp som ikke tar deg seriøst, må du bare stå på ditt. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hei Depersonaliseing er ikke et syndrom, men et (vanligvis) mildt symptom som oppstår under stress og/eller søvnmangel. Man kjenner symptomet igjen ved at en føler seg fremmed, at kroppen kan virke annerledes, eller at en opplever mild uvirkelighetsfølelse. De fleste opplever dette ved større belastninger. Symptomet er i slekt med og opptrer ofte sammen med "derealisasjonssymptom", der fysiske objekt oppelves som annerledes enn de faktisk er, f eks tynge eller større og liknende. Depersonalisering skal ikke ha noen særskilt behandling, men går som regel over av seg selv. Depersonlaisering kan være en del av en større psykisk lidelse, men da vil ofte andre symptom være sterkere til stede. Da er det grunnlidelsen som skal behandles. Det er ingen blodprøve eller annen somatisk test for å finne ut om en har depersonaliseringssymptom, men diagnosen stilles utfra spørsmål fra lege/psykolog. Mvh Dag Lenke til kommentar
Henriette.. Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Ehh.. da kan det hende at jeg ikke har det allikevell? jeg sover 9 timer hver natt + at jeg ikke stresser noe særlig.. Men den uvirkelighetsfølelsen er der allikevell.. :- ( Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hei Henriette Bestill deg en time hos legen din og få deg en sjekk. Det er ikke så lett å stille diagnose på seg selv. Lykke til Dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå