Gå til innhold

Bartender i USA

Anbefalte innlegg

Hei, har bestemt meg for å ta noen år i utlandet når jeg er ferdig med vgs.

USA (Florida) blir det første stedet jeg har tenkt meg.

Målet er jo å oppleve verden, og treffe masse nye mennesker, men jeg må jo også jobbe litt så jeg har grei økonomi.

Jeg er ikke noe særlig god på skolen, ligger rundt 3.5 i snitt, men fungerer veldig bra sosialt.

Det jeg kunne sett for meg som jobb er bartender. Jeg liker å jobbe med folk, samtidig som jeg kan tjene litt penger.

Spørsmålet er da, Er det vanskelig å bli bartender i utlandet (USA)?

Er utdanning et must, eller er det bare et pluss?

Håper noen kan hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men er det så viktig med utdannelse nede i statene?

Du er klar over at en bartender gjerne tjener rundt $1-2 i timen + driks? Du lever med andre ord utelukkende av driksene du får. Jeg vet ikke men antar at det ikke er spesielt viktig med utdanning for en bartender jobb sikkert litt avhengig av sted riktignok...

Jeg ville sjekket om du får råd til flybilletten tilbake med en slik jobb.

Cobos

Lenke til kommentar

Ja, men er det så viktig med utdannelse nede i statene?

Du er klar over at en bartender gjerne tjener rundt $1-2 i timen + driks? Du lever med andre ord utelukkende av driksene du får. Jeg vet ikke men antar at det ikke er spesielt viktig med utdanning for en bartender jobb sikkert litt avhengig av sted riktignok...

Jeg ville sjekket om du får råd til flybilletten tilbake med en slik jobb.

Cobos

Du vet at minstelønnen per time i USA er $7,25?

Det som er problemet er at for å bli ansatt i USA må arbeidsgiveren først ha en runde jobbintervju for amerikanere )for å utelukke at du tar jobben fra noen av dem som allerede bor der), og så må arbeidsgiveren søke om arbeidsvisum for deg. Dette koster ganske mye penger for arbeidsgiveren og er neppe noe man gidder å bruke tid på for en bartenderjobb (som det sikkert er hundrevis av arbeidsløse amerikanere som har lyst på).

Innenfor noen typer arbeid er antallet visum også begrenset, så du må ha litt flaks for å få deg jobb i USA uten statsborgerskap/greencard o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...