Gå til innhold

Hvordan skal du kjenne det i muskelen?

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig ikk noe jeg lurer på nå, men det er bare best å vite det.

La oss si at jeg trener benkpress, men når jeg løfter så kjenner jeg det ikke i brystet. Benkpress er da den beste brystbyggeren men jeg kjenner det ikke.

Men tar jeg dips så kjenner jeg det ganske bra i brystet.

Så sier vi at benkpress tekniken er helt perfekt og jeg har prøvd å trene med tung og lett vekt, men fortsatt kjenner jeg ingenting.

I dette tilfellet, hvilken øvelse hadde vært best for brystet?

Og en annen ting, skal man kjenne det direkte inn på musklene? Jeg tar skulder press, da skal jeg kjenne det i skuldrene. Jeg tar benkpress, da skal jeg kjenne det i brystet osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke et problem fordi jeg kjenner for det meste i de musklene jeg skal trene.

Men det jeg har merket er at 8-12 reps/30 sec pause kjenner jeg mye indirekte i muskelen, eks tar jeg benkpress, da kjenner jeg det knallbra i brystet.

MEN, trener jeg med 3-5 reps/1-3 min pause så kjenner jeg det meste i støttemusklene som triceps, skuldre ..

Lenke til kommentar

Den øvelsen jeg kjenner best i brystet må være klart dips med 8-10 reps med 30 sec pause.

Når jeg trener med 5x5 på benkpress så kjenner jeg det avogtil, men ikke like kraftig som dips.

Snur jeg på kaka og trener med 3x10 på benkpress så kjenner jeg det mye bedre. Men fortsatt ikke like bra som dips.

Lenke til kommentar

Synes heller ikke det svir noe særlig i brystet av benkpress. Kjører for tiden 5x5 på 130-150kg og eneste jeg merker etter fullført serie er god pump.. Etter en rask 3x8 på enten pecdec eller skråflyes-manualer derimot så brenner det jo som bare helvete, så har nok med måten man trener brystet på :)

Når det er sagt; ingenting slår svia i triceps etter en skikkelig hard serie med nedtrekk tau! Brenner så man blir helt satt ut hehe.

Til spørsmålet om du skal kjenne noe: Etter fullført første serie på muskelgruppen skal det være merkbar/synlig pump.

Beste brystbygger i mine øyne: Skråbenk hantler. Bygger skikkelige brystfileer hehe

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...