Dødskalkunen Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 For under en time siden hørte jeg og en kamerat masse bråk utenfor huset mitt. Vi gikk og kikket ut vinduet og oppdaget at det kun var folk som gikk fra en fest like ved. Sto uansett og kikket ut et lite minutt, da det gikk to ganske berusede personer forbi. Begge stoppet bak en bil og han ene fyren, ganske kraftig kar, spenner til bak bilen med stor kraft. Gikk ut og kikket etterpå og bulken han har påført er nokså stor. Kan også nevne at jeg er i noen grad sikker på hvem disse er. Irriterer kraftig over slike folk, men har ingen aning hva jeg skal gjøre. Noen tips? Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Kontakt din lokale Politistasjon. Hvis det hadde vært din bil, hadde ikke det vært godt å få vite hvilken tulling som gjorde skaden? Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Kontakt din lokale Politistasjon. Hvis det hadde vært din bil, hadde ikke det vært godt å få vite hvilken tulling som gjorde skaden? Hvordan skal jeg kontakte dem? Mail eller telefon? Nå eller i morgen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Prøv å kontakte bileier og meld deg som vitne dersom han trenger det i en eventuell anmeldelse? Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Prøv å kontakte bileier og meld deg som vitne dersom han trenger det i en eventuell anmeldelse? Ja, er mulig jeg kunne gjort dette. Er bare usikker på om bilen kun står parkert der eller om det er noen i nabolaget sin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 I så fall kan du jo muligens legge en lappe på frontruten med navn og telefonnummer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Er jo ikke verre enn å ta kontakt med den som står registrert som eier av bilen. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Du ringer 02800! Så forteller du hva som har skjedd, og oppgir personopplysninger. Er det så vanskelig? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Er dette egentlig en problemstilling? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Men vet du hva gjerningspersonen heter? Hvis du ikke vet det, og ser noen gjøre slik hærverk, så kontakter du politiet straks du oppdager det. Og om personen forlater stedet, så kan du evt prøve å følge etter ham, og informere om hvor ferden evt går. Eller hvilken bil evt personen stikker av i. Men kjenner du til personen, så kan slikt enkelt ordnes opp senere. Kontakt politiet, og de fører deg opp som vitne. Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Du ringer 02800! Så forteller du hva som har skjedd, og oppgir personopplysninger. Er det så vanskelig? Nettopp! Det er det du må gjøre, trådstarter. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Å prøve å følge etter eventuelle gjerningsmenn eller den slags bør man nok være litt forsiktig med, all den tid man ikke vet hva slags folk man har med å gjøre. Det kan bli stygt. Noter ned bilnummeret og så burde det vel holde å sende en mail til politiet med info. Eventuelt kontakt bileier; det er jo ikke sikkert han anmelder saken, men det endrer seg kanskje hvis han får et vitne. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Poenget er at trådstarter er et nærmest verdiløst vitne, om han ikke vet hvem gjerningspersonen er. Saken vil da automatisk bli henlagt etter kort tid. Da er det mye bedre å kotnakte politiet der og da. Om de har tid, så rykker de ut. Hadde jeg vært bileier, så ville jeg ønsket at øynevitner hadde kontaktet politiet slik at politiet kunne fått tak i personen. Men kjenner trådstarter til personen, så går det nok bra. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Politiet henlegger jo slike saker på løpende bånd. Om dette var natt til lørdag/søndag er det vel neppe noe politidistrikt som rykker ut pga litt skarve hærverk heller. Men er enig i at man uansett bør melde fra, så har man i hvert fall gjort sitt. Lenke til kommentar
Eby91 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Er jo ikke verre enn å ta kontakt med den som står registrert som eier av bilen. Hvilket register søker du i for å finne eier- og kontaktopplysninger til eier av bil? Mener det er kun politiet og biltilsynet som har tilgang på dette via autosys. Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Send sms REGNR AB12345 til nr 2282. koster kr 3,- per melding. f.eks: REGNR DN26873 også sender du sms til 2282... Så får du sms tilbake med info om eier. edit: Når du får navnet kan du jo selvsagt søke i telefonkatalogen/1881.no for å finne tlf. nr til den det måtte gjelde! Endret 13. april 2010 av geoeri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå