enden Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg skulle flikke litt på noe panel der grunnarbeidet har vært dårlig, så jeg skrapte og pusset pent ned før jeg skulle legge på nye strøk maling. Jeg hadde igjen et uåpnet (lagt i farge og lukket igjen på butikk) spann Butinox 20 oljemaling fra forige runde oppussing for halvannet år siden og brukte det. Spannet så greit ut. Det hadde skilt ut litt olje på toppen, men det var ikke noe problem å røre det inn igjen, og jeg rørte veldig godt. Malingen oppførte seg som forventet under påføring, og jeg tenkte ikke mer over det. Nå har det gått to døgn, og malingen er på stadiet jeg vil kalle støvtørr. Den ser ikke ut til å herde skikkelig. Jeg har malt andre steder med samme type maling fra nyere spann uten farge og dette er tørt og fint. Tørkeforholdene skal være rimelig like med 19 - 22 grader og ca 30% luftfuktighet. Rommet er ikke veldig stort, men jeg ksn likevel se for meg at det kommer til å gå med en dag hvis jeg må fjerne malingen fra veggen. Har småbarn som er på påskeferie, og når de kommer tilbake mandag kveld kan jeg glemme å jobbe med løsemidler og maling, så jeg begynner å få dårlig tid. Skal jeg gi det enda mer tid til å tørke, eller må jeg bite i det sure eplet og konstatere at oljemaling holder seg dårlig? Lenke til kommentar
flory Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hei, ikke at jeg er noe ekspert på dette området men kan det ha seg at malingen har fått frost? Lykke til Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Hei, ikke at jeg er noe ekspert på dette området men kan det ha seg at malingen har fått frost? Lykke til Jeg tror ikke det, men med vinteren vi har hatt skal jeg ikke utelukke det helt. Veldig kaldt skal det ikke ha vært, for malingen oppbevares ved siden av vannrør, og de har i alle fall ikke fryst på tross av at det ikke er mye omløp i dem. Lenke til kommentar
flory Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Hei, ikke at jeg er noe ekspert på dette området men kan det ha seg at malingen har fått frost? Lykke til Jeg tror ikke det, men med vinteren vi har hatt skal jeg ikke utelukke det helt. Veldig kaldt skal det ikke ha vært, for malingen oppbevares ved siden av vannrør, og de har i alle fall ikke fryst på tross av at det ikke er mye omløp i dem. Har du malt noe annet med samme malingsspann? Kanskje du har fått en feilproduksjon. Men ikke vet jeg Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Nei, spannet var "nytt". Men det ser ut til å ha bedret seg på enkelte flater i dag. Andre flater er helt klisne enda. Har satt opp enda mer lufting i dag siden det er pent og varmt vær. Får heller kle litt ekstra på meg og håpe på det beste Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Pappen malte kjøkkenet med noe greier tidligere. Det ble aldri skikkelig tørt. Småklissent i årevis. Men Fikk det tørt igjen når det ble malt på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå