fuzzped Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hei! Er akkurat nå i en heftig krangel med min DIR-635 router. Det har seg slik at når jeg skal bruke det trådløse nettverket som heter 'dlink' og har SSID: 'dlink' blir jeg av og til koblet til et nettverk som heter 'dlink 5' og med samme SSID. Min teori er at routeren har gitt ut samme IP-adresser til to ulike enheter på nettverket og dermed resulterer det i at den oppretter et subnettverk som heter 'dlink 5' for at det ikke skal bli noe konflikt mellom IP'ene. Jeg har prøvd å fornye IP-adressen min i CMD, men den fornyingen gjelder også IPv6 adressen som jeg ikke har tilgang til å endre, så dermed kan jeg heller ikke fornye IPv4 adressen min som gjelder for LAN'et. Jeg har prøvd å lage en unik statisk IP-adresse til meg selv, men får da trøbbel med å koble meg til internett.(noen som har peiling på hva jeg skal oppgi som foretrukket DNS??) Når jeg skal logge på routeren gjennom nettleseren (ved å skrive inn standard gateway) for jeg opp på skjermen at jeg skal logge på en Dlink DIR-615 router. Problemet er at vi har en DIR-635 router. Når jeg er logget på det skikkelige nettverket står det at det er en DIR-635 router jeg logger på, noe som er helt riktig. Oppsummering: - Muligens IP adresse konflikt? - Hvorfor blir jeg logget på 'dlink 5' nettverket? - Hvorfor oppgir routeren feil modellnavn på routeren når jeg er tilkoblet 'dlink 5'? Jeg er ingen nettverksguru, så jeg forbeholder om feil og kunnskapsmangel. Mitt eneste ønsker er å spille MW2 knirkefritt igjen. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Umm. Er det mulig at du rett og slett havner på naboens router? Prøv å endre SSID på nettverket. Lenke til kommentar
fuzzped Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Tingen er at det ikke er tettbygd med hus der vi bor, og dermed er det få nettverk her, og jeg vet hva nettverk som tilhører hvem. Det som skjer er at jeg klikker på 'connect' på det skikkelige nettverket som har full signalstyrke, men når datamaskinen identifiserer nettverket blir jeg pushet over på 'dlink 5' med sucky kvalitet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Endre navnet på nettverket ditt til noe annet enn Dlink. Flere trådløse nett med samme navn kan gi krøll. Ofte så vil du ikke engang se at det er flere nett med samme navn da de blir listet som ett nettverk. Lenke til kommentar
fuzzped Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Beklager Zeitgeist for å ha trukket svaret ditt i tvil. Det var nemlig SSID'en. Trodde jeg hadde grei kjennskap til nettverkene rundt her, men når de ikke vises som separate nettverk på listen, så tok jeg feil. Takk til deg også Vidarkri for korrekt svar. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Beklager Zeitgeist for å ha trukket svaret ditt i tvil. Det var nemlig SSID'en. Trodde jeg hadde grei kjennskap til nettverkene rundt her, men når de ikke vises som separate nettverk på listen, så tok jeg feil. Takk til deg også Vidarkri for korrekt svar. Bra at det fiksa seg for deg. Jeg glemte og si at det er spesielt Windows egen trådløs software som er værst når det finnes flere nettverk med samme navn siden den ikke lister kanaler til nettverk. Den vil derfor ikke vise at det er flere nettverk med samme navn men kun liste opp ett navn selv om det faktisk er flere. Hvis man bruker kort-produsentens program for å tilknytte seg til trådløse soner så lister de fleste av disse opp hvilke kanaler de forskjellige nettverkene bruker slik at man lettere kan se om det er mange nett med samme navn. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Det beste er uansett å bruke et unikt navn (SSID) og kryptere med WPA. Da slipper man at noen havner inn på eget eller andres nettverk. Mange deler dokumenter og filer med hele nabolaget uten å være klar over det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå