Sailfish Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Hei! Etter 13 års skolegang og 6 år til på universitet i vente, så kunne jeg virkelig tenke meg et friår i utlandet knyttet spesielt til surfing, sol og varme. Er det mulig å få til et slikt "avspenningsår" uten å sette seg i gjeld til mange millioner? Går det kanskje ann å jobbe litt mens man er nedenfor? Hvor ville det vært mest idyllisk å dra uten å skrape bankkontoen? Mvh, Tom-André Endret 3. april 2010 av Sailfish Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Mange land har egne visum for unge turister som gir adgang til å kunne arbeide. Eksempel: Australia. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Om du allerede har lån i Lånekassa er det en utfordring. Om du ikke studerer vil de antagelig at du skal begynne å betale tilbake, eller i det minste så vil det løpe renter. Ellers er det vel mulig å studere i Perth eller Hawaii med gode sufeforhold. Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Om du allerede har lån i Lånekassa er det en utfordring. Om du ikke studerer vil de antagelig at du skal begynne å betale tilbake, eller i det minste så vil det løpe renter. Ellers er det vel mulig å studere i Perth eller Hawaii med gode sufeforhold. Jeg har ikke lån i Lånekassa enda Det jeg tenker å studere på universitet er medisin. Problemet er at hvis jeg ønsker å praktisere i Norge etter fullført medisin-utdannelse i et land utenfor EU eller EØS så må jeg gå opp til ekstra eksamener og spesielle autorisasjonsprøver for å få løyve til å praktisere som lege innenfor EU og EØS-land. Derfor er det beste å utdanne seg til lege innenfor EU eller EØS, men der er det jo ikke så mye sol-, varme- og surfemuligheter Hawaii hadde vært nydelig, men er ikke det forferdelig dyrt? Lenke til kommentar
Sailfish Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Hva med å ta Ex.Phil og Ex.Fac eller Idrett 1 på Bali et halvår? Dette vil vel også forberede til medisinstudier? Lenke til kommentar
Step by step Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hei, jeg ville tatt en ferie til Tarifa som ligger i sør Spania. Her finner du et fantastisk surfe miljø og byen er full av unge surfere fra hele verden fra våren til høsten. Om vinteren er det noe roligere. Hvis du reiser i andre måndeder enn Juli og August kan du finne billige innkvarteringer. Det er også billige fly til Malaga som ligger ca. 2 timer fra Tarifa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå