Gå til innhold

Forslag LCD-skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Eizo SX2761W har jeg også vurdert. Ser ut som en knallgod skjerm til en god pris. Det eneste som bekymrer meg litt når det gjelder denne modellen, er at den begynner å litt gammel.

Lenke til kommentar

27" er forferdelig stort, og jeg ser ikke hvorfor man trenger en så stor skjerm rett foran øynene hvis man ikke er svaksynt. Heller 2 22" enn èn 27"..

I forhold til oppløsning så er ikke masse pixler veien til et bra sluttresultet på bildene. At man får plass til mer på skriverbordet er jo et pluss, men inne i photoshop er vel ikke gevinsten like stor.

Edit: Og, alt er bedre enn CRT. Nå er det noen år siden jeg siste jobbet på disse monstrene av skjermer, men jeg husker en da hvordan de gav meg hodepine og anstrengte øyne. Flimringen er helt forferdelig straks man ser en lcd.. Egentlig litt rart å si da man ikke ser man CRT nå til dags..

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

27" er forferdelig stort, og jeg ser ikke hvorfor man trenger en så stor skjerm rett foran øynene hvis man ikke er svaksynt. Heller 2 22" enn èn 27"..

I forhold til oppløsning så er ikke masse pixler veien til et bra sluttresultet på bildene.

Dells nye 27-tommer har ganske høy pikseltetthet så den er neppe det idelle for svaksynte. Jeg ser fordeler og ulemper med en stor skjerm vs to mindre. Jeg er enig i at et bra sluttresultat ikke avhenger av skjermstørrelse (når den er over et visst minimum), men når jeg skal gjøre utvalg av bilder og sammenligne to eller flere for skarphet synes jeg det er en fordel med så stor skjerm som mulig. I Photshop liker jeg å ha menyer og toolbokser på en skjerme og den andre ren til bildet. Det er nesten viktigere enn skjermstørrelsen, men for en del operasjoner er det også en fordel å kunne se mest mulig av bildet på en gang i 100% eller mer. Jeg må bare innrømme at jeg ikke har funnet idealoppsettet ennå, men gitt valget mellom en 22-24-tommer og en 27 ville jeg definitivt valgt 27. Er alternativet to 22-24 tommere er ikke valget så opplagt, men da ville jeg nok valgt en toskjermsløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...