IntelAmdAti Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Fungerer det å putte pci-e x1 kort inn i pci-e x16 slots? Jeg ser at Rampage 3 Extreme kun har 1 stk pci-e x1 slot men jeg har to pci-e x1-kort. Kan jeg putte et av kortene inn i en ledig grafikkslot? Har dette noe å si for ytelse/kompabilitet? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 A PCIe card will fit into a slot of its physical size or larger, but may not fit into a smaller PCIe slot. Some slots use open-ended sockets to permit physically longer cards and will negotiate the best available electrical connection. The number of lanes actually connected to a slot may also be less than the number supported by the physical slot size. An example is a x8 slot that actually only runs at ×1; these slots will allow any ×1, ×2, ×4 or ×8 card to be used, though only running at ×1 speed. This type of socket is described as a ×8 (×1 mode) slot, meaning it physically accepts up to ×8 cards but only runs at ×1 speed. The advantage gained is that a larger range of PCIe cards can still be used without requiring the motherboard hardware to support the full transfer rate, which keeps design and implementation costs down. Så for meg så virker dette ut som et ja. Så lenge PCI slotten er av samme størrelse eller større enn kortet, så skal det fungere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 PCI-E er såpass modulær at det er bare å plugge inn, er PCI-E porten åpen i bakkant så kan du til og med sette inn ett PCI-E x16 skjermkort og ha det kjøre på PCI-E 1x, dog med veldig redusert ytelse. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 kommer ann på hva man putter i PCie x16 porten, og hvilket brikkesett/produsent funka ikke for meg å putte en silicon image 3132 basert pcie x1 kort i en x16 port på et MSI hovedkort med AMD 690G, men funka fint i Gigabyte 790FX hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå