Gå til innhold

Nettkabel til PS3

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Har endelig fått tid til å leste bruksamvisinga og den referer til en nettkabel som tydligvis skulle følge med spilleren, noe det ikke gjorde.

Den snakker om at man bare må bruke den som følger med og ingen annen nettkabel.

Jeg har ikke trådløst nett så jeg må bruke kabel men da trenger jeg vel en router, noe jeg egentlig ikke kan bruke da jeg har brukt opp alle stikkontakter mine og har et par små juletrær med kontakter nå. finnes det routere som ikke trenger annen strøm kabel men kan få det fra pc'n eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke trådløst nett så jeg må bruke kabel men da trenger jeg vel en router, noe jeg egentlig ikke kan bruke da jeg har brukt opp alle stikkontakter mine og har et par små juletrær med kontakter nå. finnes det routere som ikke trenger annen strøm kabel men kan få det fra pc'n eller noe?

Du trenger ikke en router, du trenger en "Switch". http://en.wikipedia.org/wiki/Network_switch

De fleste routere som du får kjøpt idag kommer med innebygd switch, derfor er det mange som ikke ser forskjell.

Det finnes små switcher som kan poweres ifra USB-porten på en PC (eller PS3), men jeg greier ikke raskt å finne noen norske selgere av disse. (http://www.usbdiscount.com/nbt-555.html)

Hva har du tenkt å koble PS3'en til? Skal den ha kontakt med internett og i såfall hvilket modem/router har du fått ifra internett-leverandøren din. Skal PS3'en bare ha kontakt med en PC så kan du kanskje bare bruke en krysset nettverkskabel.

Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg å kjøpe et billig trådløst nettverkskort, så kabelen går fra moden til det, også sender det signlaer til ps3en, så jeg får kobelet det trådløst, så er det en leding mindre å holde styr på

Sikkert en grei løsning det..

Men.. ikke kall det et nettverkskort, det er enten et "trådløst aksesspunkt" eller en "trådløs router". Et trådløst-nettverkskort er noe som sitter i en PC (eller PS3) og noe man *ikke* trekker kabel til.

Lenke til kommentar

Jo det er et kort, som jeg stapper i pc'n så jeg bruker bare min vanlige kabel modem til med kabel til kortet, også bruker jeg kortet til å sende signalr til ps3en.

Jeg fikk i hvertfall forklart at det ville funke

Ok, kult.. hva heter det ??

Lenke til kommentar

Da syns jeg du skal forklare skikkelig hva du faktisk har.

Hvem leverer internett?

Hvilken router/modem har du fått ifra de som leverer internett ?

Hvordan er PC(ene) koblet til denne routeren ?

Da er det mulig å gi "gode" råd.

Lenke til kommentar

Get leverer nettet

Modemen er Moterola sb5101e sufboard

Pc'n er vanlig "pc" nettverkortet er vanlig motherboard sak

http://www.get.no/web/produkt/internett/WLAN_router

Da trenger du en sånn en. Om det blir billigst for deg å kjøpe i butikk eller via Get direkte vet jeg ikke.

Fordelen med å bruke Get er at da kan du ringe dem for hjelp eller kanskje få den tilsendt ferdig konfigurert.

Et billig alternativ i butikk er denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499520

Lenke til kommentar

Kan jeg fremdeles bruke vanlig kabel på pc'n jeg har ikke noe trang til å ha trådløst på pc'n jeg vil egentlig bare ha noen jeg kan koble til pc'n gjennom usb som sender trådløse signaler til ps3en(som finnes til wii)

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Siden de fleste trådløse routerne komme med innebygd switch (4-5 porter) så du kan fortsatt koble til PC'n din med kabel.

modem <---> router <----> PC

Hvis du skal ha noe koblet til PC'n så må jo PC'n stå på hver gang du skal bruke PS3 online.

Ekstra plunder også å sette opp routing av internett trafikken via PC'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...