Gjest ekg Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hei, jeg må ta EKG men jeg lurer på hvordan man tar det? Jeg synes det høres skummelt ut og må man kle av seg ? :S Lenke til kommentar
flashmob Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Ikke skummelt. Du må ha noen følere på brystet som festes med noen klebelige greier. Nesten som dobbeltsidig tape. Skal du ligge med det over natten? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Du må kle av deg på overkroppen, samt sokkene (evt. drar de bare sokkene ned). Så får du noen "klisterlapper" festet rundt på brystet, på armleddene og anklene. Det tar bare noen få minutter, så er det ferdig, og du kjenner ikke noe vondt eller ubehag. Jeg har tatt EKG nesten årlig hele mitt liv. Endret 3. april 2010 av Tabris Lenke til kommentar
Gjest ekg Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Ikke skummelt. Du må ha noen følere på brystet som festes med noen klebelige greier. Nesten som dobbeltsidig tape. Skal du ligge med det over natten? Nei skal bare på en lege time. Lenke til kommentar
Gjest ekg Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Du må kle av deg på overkroppen, samt sokkene (evt. drar de bare sokkene ned). Så får du noen "klisterlapper" festet rundt på brystet, på armleddene og anklene. Det tar bare noen få minutter, så er det ferdig, og du kjenner ikke noe vondt eller ubehag. Jeg har tatt EKG nesten årlig hele mitt liv. Fint, men jeg gruer meg likevel, jeg er spesielt redd for å få stå mens jeg ligger der :S ,hater lege timer. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hvor de plasserer sensorene er avhengig av hva de skal undersøke. Men utover det. Du vil ikke merke noe. Intet skummelt og inget smerte/ubehag. Just relax. Lenke til kommentar
flashmob Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Swipe kølla før du går inn.. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Det bare røsker når dem drar dem av, hvis du har håååår da Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Om du er i puberteten er det helt normalt å få "stå" i tide og utide. Det er profesjonelle folk med taushetsplikt, så det er nok ikke noe å uroe seg selv om det kan føles litt flaut der og da. Har selv tatt EKG. Det er helt ufarlig. Ingen sprøyter eller noe inne i bildet, bare klistremerker med ledninger som de fester rundt om på kroppen. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har faktisk en utskrift av EKG-en min på rommet mitt. Måtte kle av meg foran 30 ukjente mennesker og så viste den greia at jeg hadde for lav puls. Skulle vel egentlig tro at pulsen var litt hør, men nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå