Gå til innhold

Bytte i grafikk-kortet

HarBer

Anbefalte innlegg

Har problem med et grafikk-kort som driver å bytter mellom Høytpresterende GPU og Strømbesparende GPU. Går det and å få den til å velge Høytpresterende GPU heile tida slik at den ikke velger kvar gong eg tar ut og setter inn Straumen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har problem med et grafikk-kort som driver å bytter mellom Høytpresterende GPU og Strømbesparende GPU. Går det and å få den til å velge Høytpresterende GPU heile tida slik at den ikke velger kvar gong eg tar ut og setter inn Straumen.

Skjønner ikke helt hva du mener med "slik at den ikke velger kvar gong eg tar ut og setter inn Straumen.". Men alle skjermkort bytter mellom 2D og 3D prestasjoner. Mine 2 HD 4870 kort kjører med 500 MHz når jeg er på skrivebordet, og hopper opp til 750 MHz når jeg spiller eller bruker 3D programmer som krever litt. Dette er helt normalt, men hvis du vil "låse" kiortet til max MHz hele tiden, kan Rivatuner være noe å prøve.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener med "slik at den ikke velger kvar gong eg tar ut og setter inn Straumen.". Men alle skjermkort bytter mellom 2D og 3D prestasjoner. Mine 2 HD 4870 kort kjører med 500 MHz når jeg er på skrivebordet, og hopper opp til 750 MHz når jeg spiller eller bruker 3D programmer som krever litt. Dette er helt normalt, men hvis du vil "låse" kiortet til max MHz hele tiden, kan Rivatuner være noe å prøve.

Det er kvar gong eg tar ut eller setter i straumen så kjem det en melding på skjermen om at det skifter frå Høytpresterende GPU og Strømbesparende GPU. Har forstått det slik at det er en innstilling som bytter for å spare strøm. Har prøvd å finne ein plass der det går å ha den på et stille heile tida men finner det ikkje.

Her er det eg får opp når eg tar ut og setter i strømen på den berbare pc'n. Når eg lader!!

post-21106-1270327496,2751_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...