Gunfreak Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Når spill kostet 800-900kr Jeg kom til å tenke på det, når jeg så hvor billige PS3 spill var, her har du spill som bare er noen måneder gammle og du får dem til 250kr og under. selv nye spill kan du få for under 500kr om du kjøper på riktig sted Og da kom jeg til å tenke på da SNES var moderne, da kosta spillene 800kr, og opp til 900 viss det var veldig ettertraktede titler spesielt på slutten av levestiden til SNES når grafikken ble presset til max. Selv N64 spill kosta vel 699 nesten hele tiden, og prisene sank ikke heller. Så i dag får vi spill som koster mye mer å lage for halvparten eller mindre av det de kosta for 15 år siden. Det er gøy å være gammel så vi kan huske hvor bakvente vi var før i tiden. Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Du snakker om gamledager også drar du frem Snes og N64?!? Da er du ikke gamle karen, gutten min. Jeg husker jeg kjøpte spill til både Amstrad og C64, og de spillene kostet nøyaktig 69,- på leketøysforhandleren. Endret 3. april 2010 av MogensAlfonse Lenke til kommentar
Myst Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 For de fleste her inne er de nok gamle dager, men for oss andre så gjelder nok systemer fra 70- og 80-tallet, da Atari og Commodore var på topp. For meg begynner NES å bli litt i gamle dager. Men skal vi gå helt til riktig gamle dager, må det vel være de tidene man kunne spille fleste spill på arkader, som Street Fighter og Mortal Kombat. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Husker jeg plukket opp mange av de 10-i-en/100-i-en pakkene de solgte til C64, kostet vell max 100-lappen hvis jeg husker rett. De største titlene kostet vell rundt 50-100kr alene. Endret 3. april 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Chess til Sinclair ZX81. kr 199. - men da trengte du den eksterne RAM-modulen på 64kb! (og en kasettspiller). Ole Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Husker jeg plukket opp mange av de 10-i-en/100-i-en pakkene de solgte til C64, kostet vell max 100-lappen hvis jeg husker rett. De største titlene kostet vell rundt 50-100kr alene. Stemmer det! US.GOLD tror jeg laget mange av de pakkene. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Stemmer det! US.GOLD tror jeg laget mange av de pakkene. :!: Fikk jeg plutselig herlige flashbacks fra barndommen. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Tidlig 90-tall var det verste. Husker SNES-spill og CD-ROM-spill til PC til rundt 900 kr. Ca 500 kr for et nytt spill i 2010 er faktisk ikke ille i det hele tatt når man tenker på inntektsnivået til folk flest i dag. De fleste PS3/X360-spillene mine har jeg betalt 100-200 kroner for. Har alltid synes det er merkelig at venter man et halvår etter lansering, så får man samme spillet til under halv pris... Nå har jo spillmarkedet vokst ganske kraftig de siste 20 årene og de fleste spill med høye budsjetter selger flere millioner eksemplarer, så jeg vet ikke om selskapene tjener noe mindre enn på den tiden... Endret 4. april 2010 av kilik Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Nå har jo spillmarkedet vokst ganske kraftig de siste 20 årene og de fleste spill med høye budsjetter selger flere millioner eksemplarer, så jeg vet ikke om selskapene tjener noe mindre enn på den tiden... Vet ikke hvordan det var før i tiden, men et kjapt søk på Ubisoft forteller at de i 08-09 gikk i pluss med 1236 millioner kroner/154.2 millioner euro, så tror ikke de lider akuratt. Endret 4. april 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ahh. Jeg husker ZX Spectrum 28'en min jeg. 28k minne og gummitaster.. Spillene kjøpte jeg ikke mange av, men de lå vel på rundt 50-lappen tenker jeg. Så kom C64 og for 500 kr fikk jeg to bæreposer med turbotapes med på kjøpet da jeg kjøpte en av en kompis av meg. Satt i flere uendelig mange timer og prøvde alle kassettene for å finne ut hva som var på dem.. Men SNES var vel første maskinen som hadde så dyre spill at man ikke kunne kjøpe alt man ville. Jeg husker jeg betalte 899,- for et eller annet spill. Var blakk resten av måneden (kjip ukelønn he he).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå