Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pusse opp bad. Spørsmål angående elektriker arbeid.

Anbefalte innlegg

Hei, driver å pusse opp et bad i underetasjen i huset mitt. Far min er rørlegger så det fikset han etter arbeidstid. Men angående elktrikerarbeidet har jeg noen spørsmål.

1. Har jeg lov å sette bokser, trekke rør og kabel selv og så kobler elktrikeren?

2. Har jeg lov å koble alt selv og så får jeg bort en elektriker som godkjenner det? Har nemlig en jeg kjenner som er elektriker.

Jeg har selv utført mangen elektriske nyoppføringer bla. da vi drev og bygget garasjen til fattern. han fikk det hvertfall godkjent av en elektriker mener jeg å huske. Så mener selv at jeg har nok kunnskap å kunne fikse dette selv uten problem.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir veldig opp til den elektrikeren du hyrer om du gjør det i det hele tatt. Jeg vet om firmaer som lar kunden gjøre mye selv, men det er jo dette de lever av, så veldig varierende hva de tillater. Alt arbeidet skal utføres forskriftsmessig, så elektrikeren må gå god for det du har gjort. Om du har nok kunnskap til å utføre jobben er urelevant med tanke på samsvarserklæringen.

Uansett hva du gjør, lykke til med oppussingen og håper det elektriske blir gjort skikkelig uansett hvem som gjør det. ;)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Han jeg har tenkt å få inn har et registrert elektrikerforetak og siden han jobber en del med far min går han god for arbeidet til de han kjenner, ikke hvem som helst. Jeg lat absolutt alt elektriske i garasjen til fattern, lys, stikk, kabel trekking og det hele. Lot bare stikkontakter og koblingsbokser stå åpent og så stakk han innom sjekkte alt og koblet inn i sikringsskapet. (Sikringsskap holder jeg meg unna uansett!) Alt gikk over regning og innen vanlig arbeidstid. Så ikke noe svartarbeid med en tusing rett i lomma eller noe sånnt. :)

Men en annen ting jeg lurte på er angående alt det med mebran.

Hvor mangen strøk på vegg, gulv, (tak?) og ikke minst i dusjen som ikke er av kabinett typen. Må vel kanskje si at det er underetasjen og rett på grunnmuren. så ikke noe etasje under. :)

takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...