Gå til innhold

6 GB (eller mer?) RAM til overklokking av i7-system, tips?

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe ny PC, en foreløpig handleliste finnes her (Prisguide.no har ennå mange feil, og gamle produkter jeg har slettet dukker stadig opp igjen i listen). Systemet inkluderer i7 920 og to stykk GTX 480 i SLI. CPU, GPU og hovedkort skal vannkjøles, og prosessoren skal helst overklokkes til rundt 4 GHz. Målet er at systemet skal vare i rundt tre år.

Jeg har lite peiling på RAM, og lurte derfor på om noen har noen konkrete tips til hvilket minne jeg bør kjøpe, og også hvor mye. 6 GB skulle vel holde i tre år, eller? Jeg har ikke behov for å overklokke selve minnet i seg selv, bare at det kan holde følge med CPU-en når den klokkes oppover. jeg trenger derfor ikke å gå for det mest ekstreme minnet.

Alle tips mottas med stor takk!

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er 95% sikker på at 6gb ram vil holde fint i minst 3 år til. bare kjøp et hovedkort med 6 ram plasser det så er d bare å legge en tusenlapp i det seinere i 6gb til hvis d skjærer seg. jeg kjører en i7 920 cpu på 4.2ghz med en Corsair H50 cpu vannkjøling og den har holdt i snart 1 år. jeg kjører OCZ 6gb Gold Value ram. tror det er litt billig ram men jeg kjører alt på fullt inkludert crysis på 1920x1080. gjorde det med både gtx280 og HD5870.

jeg klokket opp minnet litt. det er 1600mhz brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...