kentroan Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hei, først vil jeg si at jeg ikke er sikker på at dette temaet passer i denne gruppen men legger det bare her. Problemet er at jeg har hat datamaskinen min i an ca. ett år men no slutter CD-Romen min å fungere. Når jeg legger i en cd så prøver datamaskinen å søke etter CDen men den klarer ikke å finne cden. Den lager en liten lyd (Kan ikke vise den her) så kommer det opp at det ikke er noe cd i cd-romen. Jeg kjøpte en cdrenser på Europris og det fungerte å spille av en cd etter at den rensa cd-romen men etter en stund fungerte det ikke mere. Vet dere hva som er gale med cd-romen? og hva jeg kan gjøre for å reparere skaden? Tusen takk for alle svar ;) Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) .. og hva jeg kan gjøre for å reparere skaden? Kjøpe en ny, koster ikke mer enn rundt 200kr.. Optiske drev tar som regel kvelden etter noen år. Endret 3. april 2010 av Svedge Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Har du noen tips kor i kan kjøpe cd-rom til pcen min? Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Takk. Men i går skulle eg prøve å spille eit spill og da fungerte cd-romen heilt fint det samme gjør den på musikk cder men på filmer så slår den seg vrang. Kan det ikkje vere ein annen årsak til at den er ødelagt da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Prøv å oppdater firmwaren til CD-Rommen. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 I e ikkje så inn på slik spessiell data taknikk, så hvordan oppgraderer eg firmwaren? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Er det originalfilmer du har problemer med eller brente DVD-plater? Har du riktig software til å spille av filmene? Er det spesielle regioner (hvis originalfilmer)? Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 * Eg prøver å se orginal dvder. * Hvis du mener programmer som VLC mediaplayer, windows mediaplayer med software så har eg rett. * Det derre med region forsto eg ikkje men det er heilt vanlege filmer som har fungert før på datamskinen min. filmer som Harry Potter, pirates of the caribean, ulvenatt osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå