Geeek Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Heiåhå. Skiltet på mopeden min er veldig bøyd og sletent. Det er bare så vidt det henger fast. Er det noen mulighet for at jeg kan få nytt skilt? Isåfall, må dette gjøres på biltilsynet? Finner ikke noe info på nettet. Takker for svar. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Ja koster 50 kr, bare å bestille, ta med vognkort første gang og det gamle skiltet når du henter det nye. Du må bore hull selv i skiltet når du får nytt. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Tror ikke det er noe problem å få nytt skilt til mopeden din. Bare oppsøk nærmeste trafikkstasjon så kan de fikse det for deg. Ida (spørsmålsverktøyet på vegvesen.no) sier følgende om skilt: Dagens kjennemerker er laget av plast og du kan kjøpe dem på trafikkstasjonen. Det koster kr. 100 - 120 pr. sett og du må regne med leveringstid på tre virkedager. Alle tap av kjennemerker skal meldes til politiet på skjemaet du kan åpne på siden jeg viser deg. Jeg vet ikke om du må melde det skjeve skiltet ditt tapt for at du skal få nye, men i så fall må du fylle ut følgende enkle dokument: Tap av vognkort/kjennemerke Om ikke linken fungerer kan du gå inn på emnet Tap av vognkort og trykke på linken. Tror det er samme skjema både på vognkort og på kjennemerke. Lenke til kommentar
1totre Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Om ikke linken fungerer kan du gå inn på emnet Tap av vognkort og trykke på linken. Tror det er samme skjema både på vognkort og på kjennemerke. Hvis du ikke har mista skiltet, så tar du det med til vegstasjonen å bestiller nytt Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Takk for hjelpen, håper jeg får fiksa det rett over påske. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Når jeg bestillte nytt så bare sa jeg at jeg hadde kjørt av og skiltet var helt ødelagt, noe som det var. Endret 3. april 2010 av Gryterett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå