N1ko Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Hei, hvordan burde jeg spille av mkv videofiler som er i en oppløsning på 1080p? Når jeg prøver i VLC, så lagger de som bare det, og ofte fryser de. Finnes det et annet program jeg burde bruke? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Prøv Media Player Classic Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 funker ikke det heller, Lyden blir ute av sync. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Lukter codec hell. Hva har du installert av codecer etc.? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 har installert noe som heter CCCP eller noe, og ffdshow. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 CCCP innehloder vel FFDShow? :S Uansett: Både VLC og FFDShow (med untak av siste "bleeding edge builds") bruker ikke DXVA, og det er nok derfor du ikke klarer 1080p. MPC-HC skal kunne gjøre dette, om du ikke har køddet til codecene eller har en røva 1080p rip som ikke støtter DXVA Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Bruker VLC med K-Lite codek pack. spiller 1080p MKV fint her uten lagg Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Kan prøve SmPlayer, bruker mindre ressurser til HD-avspilling. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 jeg bruker Media Player Classic Home Cinema med FFdshow og Haali Matroska splitter er alt man trenger for å spille av 99% av alle video og lyd filer http://www.xvidvideo.ru/media-player-classic-home-cinema-x86-x64 http://www.xvidvideo.ru/ffdshow-tryouts-project-x86-x64 http://haali.su/mkv/ Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Bruker selv KMPlayer, og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 (endret) Bruker VLC med K-Lite codek pack. spiller 1080p MKV fint her uten lagg Forterll meg gjerne hvordan du bruker "VLC med K-lite" (Tror ikke det, nei .... ) ------------ Trådstarter: Fjern all codecer og spesielt codec pakker. Les litt rund, og velg noen bestemte codecer - men ikke flere - og i hvert fall ikke flere pakker! 4 MPC-HC med DXVA støtte er nok det greiste, om du ikke ønsker å bruke noen form for mediacenter. Evt kan du prøve en trail-versjon av PowerDVD. Endret 9. april 2010 av Spragleknas Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Bruker VLC med K-Lite codek pack. spiller 1080p MKV fint her uten lagg Forterll meg gjerne hvordan du bruker "VLC med K-lite" (Tror ikke det, nei .... ) ------------ Trådstarter: Fjern all codecer og spesielt codec pakker. Les litt rund, og velg noen bestemte codecer - men ikke flere - og i hvert fall ikke flere pakker! 4 MPC-HC med DXVA støtte er nok det greiste, om du ikke ønsker å bruke noen form for mediacenter. Evt kan du prøve en trail-versjon av PowerDVD. Er jeg garantert at PowerDVD vil funke? for bukta finnes alltid. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Bukta finnes den, ja . Fremdeles: Rydd opp i codecene først! Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Bukta finnes den, ja . Fremdeles: Rydd opp i codecene først! How? Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Legg inn k-lite mega codec pack. Dette er den største codecpakken som finnes på nett går jeg ut i fra. Spiller det absolutt meste. Bare pass på sånn at du ikke har to eller flere av de samme codecene, for da går ting dårlig. Hold deg til en stor pakke og hvis det er noe spesiellt du er ute etter, innstalerer du enkeltcodecer. PS! Har ingenting å si hvilken mediaspiller du bruker. Har du codecene lastet ned, fungerer de på enhver spiller! Endret 10. april 2010 av secondarykid Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Først må jeg bli kvitt de andre jeg har fra før av, men hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Først må jeg bli kvitt de andre jeg har fra før av, men hvordan gjør jeg dette? Avinnstaler i programmbehandling under kontrollpanel. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Legg inn k-lite mega codec pack. Dette er den største codecpakken som finnes på nett går jeg ut i fra. Spiller det absolutt meste. Bare pass på sånn at du ikke har to eller flere av de samme codecene, for da går ting dårlig. Hold deg til en stor pakke og hvis det er noe spesiellt du er ute etter, innstalerer du enkeltcodecer. PS! Har ingenting å si hvilken mediaspiller du bruker. Har du codecene lastet ned, fungerer de på enhver spiller! Det er akkurat sånne codec packs som skaper problemer. Du mister kontrollen på hvilken codec som er i bruk. Men for å få kontrollen igjen kan du bruke graphstudio: http://dev.monogram.sk/websvn/filedetails.php?repname=graphstudio&path=%2Ftrunk%2Fbin%2Fgraphstudio.exe Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Har alltid brukt VLC til 1080p MKV-filer uten noen form for lag eller syncproblemer. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Har alltid brukt VLC til 1080p MKV-filer uten noen form for lag eller syncproblemer. Det funka hos kompissen min, men ikke hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå