Sentinel Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 XP2500+, A7N8X deluxe Mens Asus probe sier at cpu er 39 grader, sier biosen (ikke oppgradert) at den er 43-44. MBM5 viser 47+ idle i windows og 51-55 under spilling. Jeg gjorde en test. Etter ca 30 min med spilling viste MBM 51 grader. Jeg bootet raskt inn i bios og her sto det at cpu var 45 grader. Hvilket tall skal jeg stole på? Er dette høy temp. på min xp2500+? Jeg tenkte å kjøpe en 19db papst vifte til kabinettet (vil det være nok? orker ikke støy) Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hvilken sensor måler du på i MBM?? Tror ikke det er helt på jordet om tempen går ned fem seks grader fra det du ser i mbm til det du ser i bios ved reboot, dioden som måler på cpu endrer raskt temp, og cpu'en kjøler seg fort ned ved reboot.... Det at asus probe viser for lavt er opplest og vedtatt ihvertfall, gir deg temp i cpu socketen, og ikke på selve cpu. Ang. temp har jeg samme system og hos meg er idle 36-38 grader(i mbm) og ved mye spilling 42-43, dette ved romtemp på ca 20 grader. Hvordan er ambient tempen inne i kassa da?? Hvis du har en kassetemp på 30+ så lønner det seg nok med en kabinettvifte ja. 51 grader er jo ikke akkurat avskrekkende temp da, såfremt du ikke planlegger å overklokke er det ikke noe å bry seg om. Lenke til kommentar
Sentinel Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 På cpu kjører jeg W83L785T-S Diode for å måle temp og Asus 2 på kassa. Kabinettet ligger på 34-38 grader. Det blir litt for varmt så jeg må nok på med en papst vifte her. Har hørt at cpu ikke er idle når man sjekker tempen i bios. Derfor trodde jeg tempen ville normalt ligge høyere i bios enn i windows på 0-2% cpu usage. Rart om cpu skulle steget med hele 5 grader på bare å laste windows. I bios går den aldri over 44 grader, i mbm5 starter den ofte på 49. Tror jeg stoler på bios målingen. Jeg er bare redd det skal bli fryktelig varmt for cpu når jeg setter inn en 9700pro/9800pro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå