pierce007 Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Bruker en DWA-140, og såvidt jeg kan finne ut av har den ingen Wake Up mulighet (ønsker å vekke opp maskinen min når jeg feks er utenlands). Finnes det slike USB sticker, evt program - eller er det kun når maskinen er kablet til ruteren at dette fungerer? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Det er teoretisk mulig å få til noe slikt men det er ingen usb adaptere jeg vet om som støtter dette i orginal utgave. Noe av problemet er at enheten må ha strøm for at dette skal kunne funke. Som du selv nevner så er nok den letteste løsningen å bruke et kablet nic som støtter wol. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Du kan jo skaffe deg en DIR-300 til ca 250kr og flashe den med DD-WRT. Den kan settes opp som klient (client bridge) trådløst mot router. Da vil du kunne vekke PC med WOL på lankort. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 Du kan jo skaffe deg en DIR-300 til ca 250kr og flashe den med DD-WRT. Den kan settes opp som klient (client bridge) trådløst mot router. Da vil du kunne vekke PC med WOL på lankort. nå har jeg jo en dlnnk dir-855 da...holder ikke dette?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jo, hvis du har kabel fra den til maskinen. Trodde poenget var at du måtte/ville ha trådløs link mellom PC og router. PC kabel --- DIR300 ->trådløs forbindelse-> router-> modem-internett Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Jo, hvis du har kabel fra den til maskinen. Trodde poenget var at du måtte/ville ha trådløs link mellom PC og router. PC kabel --- DIR300 ->trådløs forbindelse-> router-> modem-internett sant det, men trodde jeg da slapp enda flere "dingser".... men tror kanskje jeg heller mot kjøp av switch isteden.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå