Fanta4free Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 pcen min blir veldig fort varm...hjelp! den blir spess varm når jeg spiller wow...da kan den lett gå opp til 110 på gpu i følge Speedfan og da slår pcen seg av...det er jævlig plagsomt..så noen som vet om noe jeg kan gjøre for og få ned tempraturen?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Kjøp deg et par bokser med trykkluft på boks. Clas Olson har det. Blås rein kjøleribbene på skjermkortet, cpukjøler og resten av maskinen slik som powersupply, vifter/viftegriller etc. Hvis du har tilgang til ett trykkluftaggregat så er det en enda bedre løsning hvis du er forsiktig.(Noen slike aggregater er litt vel kraftige) Hvis det ikke hjelper så kan det hende at vifta på gpu'en din er blitt slitt så den må byttes. Ikke bruk støvsuger da den genererer enorme mengder statisk elektrisitet slik at den kan ta knekken på komponenter inni pc'n. Husk å koble fra strømmen ved alt arbeide inni maskinen. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 det her er laptop da... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Da blir det litt værre ja. Er den fremdeles dekket av garanti? Isåfall så send den inn litt reparasjon. Hvis du ikke er skyggeredd så kan du prøve og demontere den slik at du kommer til de interne komponentene og får blåst rein. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Støv som er saken her ja. Hvilken maskin er det snakk om? Speedfan er heller ikke noe pålitelig program. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 HP Pavilion dv5 notebook Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Det var det jeg tenkte meg ja. HP har slitt med varme skjermkort. Det er ikke så mye mer du kan gjøre enn å rense for støv, og passe på at maskinen har tilstrekkelig tilgang på luft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå