Gå til innhold

Problem med maskinvare!

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har en bærbar Toshiba. Jeg hadde windows vista på den (programvaren fulgte med). Etter jeg hadde hatt denne PCen i noen måneder, var den stappfull, så jeg bestemte meg for å reformatere den. Jeg brente en Windows 7 cd og jeg reformaterte PCen med denne CDen. Dette gikk helt fint, Windows 7 CDen var nå på lokal disk c. Problemet var bare at det nesten lå 700gb med andre ting på lokal disk d. Lokal disk d var system partipasjonen. Jeg slettet denne, fordi jeg hadde tenkt til å legge windows 7 på denne også. Når jeg skrur på PCen nå, så kommer det bare opp følgende:

for realtek rt18101e/8102e pel-e ethernet controller v1.01 (080602)

pxe-e61: Media test failure, check cable

pxe-mof: exiting pxe rom

denne teksten kommer opp gjentatte ganger, uten at PCen starter opp. Hva skal jeg gjøre?

Endret av kensher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dobbeltsjekk i bios at korrekt oppstartsdisk er valgt samt sjekk at harddisk er tilkoblet korrekt. Eventuelt prøv en resett av bios.

Har ikke sett den feilmeldingen selv, så søkte litt rundt. For de fleste løste det seg ved en av de to punktene over.

Lenke til kommentar

.. Når jeg skrur på PCen nå, så kommer det bare opp følgende:

for realtek rt18101e/8102e pel-e ethernet controller v1.01 (080602)

pxe-e61: Media test failure, check cable

pxe-mof: exiting pxe rom

denne teksten kommer opp gjentatte ganger, uten at PCen starter opp.

Dette skyldes at maskinen forsøker å botte fra nettverket (PXE). Funksjonen kan slås av i BIOS.

Ditt andre problem er at du har slettet oppstartsinfo på systemharddisken din. Enkleste vei ut av det er å installere Windows 7 på nytt. Hvorfor sier du at Windows 7 CDen ligger på C:? CDen kan aldri ligge på harddisken - men du kan ha installert den på D: (som er noe helt annet). Og vhorfor vil du ha Windows 7 på 2 harddiskbokstaver?

Lenke til kommentar

Ja kanskje den ligger på d,grunnen til at jeg sletta system partipasjonen var fordi den var stappfull og jeg hadde ikke den opprinnelige cden. Jeg har prøvd å installere Windows 7 på nytt men PCen går bare tilbake til bios, selv om jeg velger å boote fra CDen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...