-KooPa Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg vurderer å selge den ene PC'n bl.a. for å spare plass. Mitt behov for spill, er såpass litet at det ordnes på andre måter. Maskinen ble kjøpt i deler desember 2006 etter hva jeg kan huske. Kvitteringer på alle komponenter skal jeg kunne klare å skaffe. Det følger i utgangspunktet ikke med noe operativsystem da jeg har brukt Vista og Windows 7 med MSDN-AA lisenser. Disse lisensene har jeg ikke lov til å gi til andre. Skal se om jeg klarer å skaffe en Windows 7 Professional lisens. Maskinen: Kabinett NZXT HUSH sort med sølv front Strømforsyning Chieftec 400W Hovedkort Gigabyte GA-965P-DS3 Prosessor Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz Minne Corsair Value S DDR2 PC5300 2 GB Harddisk Seagate Barracuda 7200.10 SATA 320 GB Grafikk-kort Gainward GeForce 8800 GTS 320 MB DVD Sony NEC AD-7200S 16x brenner Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Dette er faktisk samme hovedkort og cpu som jeg sitter med i dag , hadde også samme skjermkort men dette ble byttet ut med et GTX 260 I reklamasjon. Antar nok at dette er desverre håpløst utdatert, spesielt om du sitter med rev 1 eller 2 (som jeg) av hovedkortet da disse ikke engang støtter 100% 45nm cpu'er som nyere Q som man kan nå plukke opp for en billig penge (eller på e-retur ) Her er i alle fall min vurdering : Cpu , hovedkort , minne : For gammelt og for sakte. Lav hastighet og minnemengde trekker kraftig ned. Skjermkort : Ok gammel traver , usikker levetid på 8xxx serien. Utdatert nå i forhold til nyere skjermkort. Psu : 400W Chieftec, ikke noe stor nytteverdig for eventuell oppgradering. Harddisk : Greit merke, kjent for å støye lite. NEC brenner : Identisk med den jeg kjøpte til 300-400Kr , sliter med å brenne stabilt på en del media raskere enn 12x. I tillegg så er delene snart 5 år og jeg antar at både harddisk og Skjermkort vil stå i fare for å kunne ta kvelden , hadde dette inkludert skjerm og tastatur tror jeg nok at 1500 hadde vært en grei pris , men uten skjerm kan jeg ikke påstå at dette er verdt mer enn en symbolsk sum på omtrent 1000Kr. Mitt beste råd er at du finner et annet bruk til denne pcen, kan jo for eksempel være en genial pc til et familiemedlem som har behov for en slik pc (kanskje en eldre tante eller noen som går på barneskolen) , tror det vil være ganske vanskelig å få solgt den, selv om du prøver å selge del for del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå