The Avatar Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Edit: og når det gjelder å kjøre i motorvei, så er det jo mye lettere enn å kjøre i en vei med 10 biler bak på hverandre. Klarte meg bra;)! Det er nettopp fordi du som fersk sjåfør føler det er lettare å kjøyre på motorveg en på vanleg veg som gjer at du er "til fare eller unødig ulempe for annen trafikk." når du kjøyrer på motorvegen. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Edit: og når det gjelder å kjøre i motorvei, så er det jo mye lettere enn å kjøre i en vei med 10 biler bak på hverandre. Klarte meg bra;)! Det er nettopp fordi du som fersk sjåfør føler det er lettare å kjøyre på motorveg en på vanleg veg som gjer at du er "til fare eller unødig ulempe for annen trafikk." når du kjøyrer på motorvegen. Har vell også noe med at om det går galt på en liten landevei i 50Km/t så går det som regel bra. Om du mister kontrollen på E6 i 110Km/t går det som regel ikke så bra, og da både for deg og evt andre som skulle befinne seg i din vei. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ikke tenk på det lenger, ble 16 i dag! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ikke tenk på det lenger, ble 16 i dag! Hjelper ikkje å være 16 år, du får fortsatt ikkje lov til å kjøyre på motorveg før du har fått meir kjøyreerfaring. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Herrejesus. Det er da ingen problemer å kjøre på motorvei. Det er jo det aller letteste om man har litt basiskunnskaper fra før. Så lenge man er rolig bak rattet så er det lite sannsynlig at det skal bli noe problem. Kjør på Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Herrejesus. Det er da ingen problemer å kjøre på motorvei. Det er jo det aller letteste om man har litt basiskunnskaper fra før. Så lenge man er rolig bak rattet så er det lite sannsynlig at det skal bli noe problem. Kjør på Det kan kanskje være, men rettspraksisen tilseier at du blir straffa om du lar ein 16 åring få øvelsekjøre på motorveg. Kor lett noke er har lite eller ingenting med kor store fare eller ulempe du utgjer for andre trafikkantar. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Blir du straffa UANSETT om du kjører på motorveg? Hvor lenge må man vente til man kan det da? 16,2 ? 16,8? Hvis man ikke utgjør noen fare så er det bare tull. Jeg kjørte på motorveg første gangen min bak rattet, og jeg lever, det samme gjør det jeg kjørte ved siden av (antar jeg) Lenke til kommentar
simpl Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ikke kjent i Oslo så kan ikke gi deg noen råd om hvor det er best å begynne. Men som andre har sagt før meg, en lite trafikkert vei som er brei burde gå greit så lenge du har lært deg å gire osv. Woooh!! Kjørte i går!! xD! Motorveien til sinsenkrysset og tilbake xD Syns synd på deg og personen du øvelseskjørte med. Håper du veit hvilke konsekvenser det kunne fått hvis du fks. hadde kræsja og påført noen skade, forsikringa dekker ikke den nei! Ødelegge livet som 15 åring bare for å kjøre noen dager før tia... Lurt! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jammen, han er jo verdensmester! Lenke til kommentar
Vial Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Vil anbefale Bygdøy som et ypperlig sted å øvelseskjøre i Oslo! Rolig og stille, ikke mye trafikk og mange små stikkveier av passelig lengde der man kan trene på giring, rygging og generell kjøring. Friområdene rundt kongsgården osv. er forholdsvis fine ifht. sikt mens de mer tettbygde strøkene er perfekte til å øve på seregler, vikeplikt osv. Ta deg en tur til Bygdøy! Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ikke tenk på det lenger, ble 16 i dag! Hjelper ikkje å være 16 år, du får fortsatt ikkje lov til å kjøyre på motorveg før du har fått meir kjøyreerfaring. Har nok kjøreerfaring for å kjøre på motorvei, and my problem hvis jeg blir tatt ikke din. Ingen kan straffe meg så lenge jeg KAN kjøre selv det er dag en eller to. Ikke kjent i Oslo så kan ikke gi deg noen råd om hvor det er best å begynne. Men som andre har sagt før meg, en lite trafikkert vei som er brei burde gå greit så lenge du har lært deg å gire osv. Woooh!! Kjørte i går!! xD! Motorveien til sinsenkrysset og tilbake xD Syns synd på deg og personen du øvelseskjørte med. Håper du veit hvilke konsekvenser det kunne fått hvis du fks. hadde kræsja og påført noen skade, forsikringa dekker ikke den nei! Ødelegge livet som 15 åring bare for å kjøre noen dager før tia... Lurt! Jepp, det var en feil å gjøre det egentlig. Men hadde med meg et brev som jeg fikk fra statsvegvesen, der det stå gratulerer med en ny 16 åring, bla bla bla. Du kan allerede nå begynne øvelsekjøre osv.. Så kunne brukt den imot politiet og sagt at jeg tolket det slik. Jammen, han er jo verdensmester! Nah I am not:P Øvelseskjører xD Blir du straffa UANSETT om du kjører på motorveg? Hvor lenge må man vente til man kan det da? 16,2 ? 16,8? Hvis man ikke utgjør noen fare så er det bare tull. Jeg kjørte på motorveg første gangen min bak rattet, og jeg lever, det samme gjør det jeg kjørte ved siden av (antar jeg) Haha! der har du det! Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Parkeringsplassen på IKEA Furuset på søndager er ypperlig til øvelseskjøring. Der er også andre likesinnede. Akkurat det jeg tenkte på når jeg så topicen Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Parkeringsplassen på IKEA Furuset på søndager er ypperlig til øvelseskjøring. Der er også andre likesinnede. Akkurat det jeg tenkte på når jeg så topicen ja, det er bare å komme med forslag! skal kjøre neste uke Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Her (kart) pleier ihvertfall jeg å kjøre, veldig lite trafikk både på den store parkeringsplassen (som er asfalt) og på grusveien ved siden av. Det er ihvertfall lite trafikk nå om sommeren, men på vinteren er det veldig mange som går skitur der. Men nå er jo det i Lørenskog, og jeg veit ikke om du gidder å kjøre helt dit, men det er ihvertfall en nesten perfekt plass å kjøre på. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Her (kart) pleier ihvertfall jeg å kjøre, veldig lite trafikk både på den store parkeringsplassen (som er asfalt) og på grusveien ved siden av. Det er ihvertfall lite trafikk nå om sommeren, men på vinteren er det veldig mange som går skitur der. Men nå er jo det i Lørenskog, og jeg veit ikke om du gidder å kjøre helt dit, men det er ihvertfall en nesten perfekt plass å kjøre på. DU ER EN ENGEL! skal dit neste uke! takk forresten men tar fortsatt i mot forslag! Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Her (kart) pleier ihvertfall jeg å kjøre, veldig lite trafikk både på den store parkeringsplassen (som er asfalt) og på grusveien ved siden av. Det er ihvertfall lite trafikk nå om sommeren, men på vinteren er det veldig mange som går skitur der. Men nå er jo det i Lørenskog, og jeg veit ikke om du gidder å kjøre helt dit, men det er ihvertfall en nesten perfekt plass å kjøre på. DU ER EN ENGEL! skal dit neste uke! takk forresten men tar fortsatt i mot forslag! Joda, bare hyggelig Bare kjør til høyre i rundkjøringa ved Elkjøp der når du kommer fra E6, også burde det være skilt til Mariholtet Parkeringsplass lengre nedi veien. Lykke til Endret 11. april 2010 av Chris9 Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Her (kart) pleier ihvertfall jeg å kjøre, veldig lite trafikk både på den store parkeringsplassen (som er asfalt) og på grusveien ved siden av. Det er ihvertfall lite trafikk nå om sommeren, men på vinteren er det veldig mange som går skitur der. Men nå er jo det i Lørenskog, og jeg veit ikke om du gidder å kjøre helt dit, men det er ihvertfall en nesten perfekt plass å kjøre på. DU ER EN ENGEL! skal dit neste uke! takk forresten men tar fortsatt i mot forslag! Joda, bare hyggelig Bare kjør til høyre i rundkjøringa ved Elkjøp der når du kommer fra E6, også burde det være skilt til Mariholtet Parkeringsplass lengre nedi veien. Lykke til det er samme vei når man skal til metro eller strømmen senter ikke sant? Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Her (kart) pleier ihvertfall jeg å kjøre, veldig lite trafikk både på den store parkeringsplassen (som er asfalt) og på grusveien ved siden av. Det er ihvertfall lite trafikk nå om sommeren, men på vinteren er det veldig mange som går skitur der. Men nå er jo det i Lørenskog, og jeg veit ikke om du gidder å kjøre helt dit, men det er ihvertfall en nesten perfekt plass å kjøre på. DU ER EN ENGEL! skal dit neste uke! takk forresten men tar fortsatt i mot forslag! Joda, bare hyggelig Bare kjør til høyre i rundkjøringa ved Elkjøp der når du kommer fra E6, også burde det være skilt til Mariholtet Parkeringsplass lengre nedi veien. Lykke til det er samme vei når man skal til metro eller strømmen senter ikke sant? I stedet for at jeg skriver en lang stil om hvor du skal kjøre, kan du bare få et kart i stedet, og prøve å forstå det. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Her (kart) pleier ihvertfall jeg å kjøre, veldig lite trafikk både på den store parkeringsplassen (som er asfalt) og på grusveien ved siden av. Det er ihvertfall lite trafikk nå om sommeren, men på vinteren er det veldig mange som går skitur der. Men nå er jo det i Lørenskog, og jeg veit ikke om du gidder å kjøre helt dit, men det er ihvertfall en nesten perfekt plass å kjøre på. DU ER EN ENGEL! skal dit neste uke! takk forresten men tar fortsatt i mot forslag! Joda, bare hyggelig Bare kjør til høyre i rundkjøringa ved Elkjøp der når du kommer fra E6, også burde det være skilt til Mariholtet Parkeringsplass lengre nedi veien. Lykke til det er samme vei når man skal til metro eller strømmen senter ikke sant? I stedet for at jeg skriver en lang stil om hvor du skal kjøre, kan du bare få et kart i stedet, og prøve å forstå det. ok! got it! tusen takk alle sammen! Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 (endret) er det ofte mange biler på Mariholtet p-plass på lørdager og søndager? var der i dag, der var det HESTER og biler.. Endret 25. april 2010 av protoneedhelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå